سوءاستفاده جنسی و جسمی در زمان کودکی یکی از بدترین اتفاقاتی است که هر فرد می تواند در زندگی خود داشته باشد، تجربه ای که نه تنها روح کودکان را آسیب پذیر می کند بلکه جسم آنها را نیز در بزرگسالی تحت تأثیر قرار می دهد.

تعرض جنسی به کودکان آنها را در معرض سکته های قلبی قرار می دهد

سلامت نیوز:سوءاستفاده جنسی و جسمی در زمان کودکی یکی از بدترین اتفاقاتی است که هر فرد می تواند در زندگی خود داشته باشد، تجربه ای که نه تنها روح کودکان را آسیب پذیر می کند بلکه جسم آنها را نیز در بزرگسالی تحت تأثیر قرار می دهد.


به گزارش تایم ، تحقیقات دانشمندان نشان داده است احتمال سکته ها و مشکلات قلبی افرادی که در زمان کودکیشان مورد تعرض جسمی و جنسی قرار گرفته اند بسیار زیاد است. ارتباط میان سوءاستفاده جنسی و حملات قلبی در حالی به اثبات رسیده است که دانشمندان سایر عوامل تأثیر گذار بر مشکلات قلبی مانند چاقی یا سیگار کشیدن کاملاً در نظر گرفته بودند.


در مطالعه حاضر دانشمندان در دانشگاه پیتسبورگ زندگی هزار زن با سوابق اخلاقی متفاوت را بررسی کردند، یک چهارم زنانی که در این تحقیق شرکت کرده بودند در کودکی مورد سوءاستفاده جنسی قرار گرفته بوند. زمانی که سلامت جسمانی این گروه مورد آزمایش قرار گرفت، به طرز تعجب برانگیزی مشاهده شد که گرفتگی رگ ها و افزایش پلاک در شریان های اصلی قلب میان آنها پدیده ای رایج است.


در واقع صرف نظر تمامی عواملی که می تواند منجر به مشکلات قلبی شود، تعرض جنسی در زمان کودکی به صورت بالقوه ای آنها را در برابر آترواسکلروزیس(تصلب شرایین) آسیب پذیر می کند. گرچه تا کنون علت اصلی رابطه میان سوءاستفاده جنسی از کودکان و بیماری های قلبی یافت نشده است، اما پزشکان عقیده دارند این تجربه موجب می شود که فرد در سراسر زندگی خود با استرسی تمام ناشدنی زندگی کند، استرسی که گاه غیرقابل کنترل می شود. تحمل این حجم از استرس و فشار روانی ناخودآگاه بر جسم تأثیر می گذارد، طبیعی است اولین عضوی از بدن که نسبت به شرایط روحی ناپایدار واکنش نشان دهد قلب انسان است.

منبع:سلامانه

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha