پژوهشگران انستیتو ملی سلامت آمریكا در پژوهش تازه‌ای دریافتند كه مادران الكلی، نوزادان مبتلا به شكاف دهان به دنیا می‌آورند.

احتمال بروز شكاف كام و شكاف دهان در نوزادانی كه مادران آنها بویژه در ماه‌های نخست بارداری الكل مصرف می‌كنند، دو برابر افزایش پیدا می‌كند.

با توجه به نتایج این تحقیق و نیز بررسی‌های پیشین بر روی اثرات مخرب الكل روی نوزادان، پژوهشگران توصیه می‌كنند كه زنان جدا باید از مصرف الكل به هر شكلی در دوران بارداری پرهیز كنند.

دلایل اصلی این عارضه هنوز نزد پژوهشگران مشخص نیست اما آنها بر این باور هستند كه هم فاكتورهای ژنتیكی و هم محیط زیستی هر دو در این زمینه نقش دارند. نتایج مطالعات اخیر در مجله آمریكایی اپیدمیولوژی منتشر شده است.

مطالعات قبلی نیز نشان داده است كه الكل می‌تواند به مغز و قلب نوزاد آسیب وارد كند. بارداری در برخی از زنان باعث نمی‌شود كه آنها الگوی زندگی خود را تغییر دهند اما متاسفانه این زنان غافل هستند كه نوزاد یا جنین به طور كلی وابسته به مادرش است و بنابراین قطعا تحت تاثیر نوشیدنی‌ها و خوردنی‌هایی است كه مادر مصرف می‌كند كه به تناسب انتخاب مادر این تاثیر مثبت یا منفی خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha