سه‌شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷
کد خبر: 116140

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از پیگیری ویژه در خصوص ساماندهی زباله‌ های بیمارستانی خبر داد و گفت: در حال حاضر تهران و شهرهای شمالی کشور چالش امحای زباله های عفونی و بیمارستانی را دارند.

سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از پیگیری ویژه در خصوص ساماندهی زباله‌ های بیمارستانی خبر داد و گفت: در حال حاضر تهران و شهرهای شمالی کشور چالش امحای زباله های عفونی و بیمارستانی را دارند.

حسن تأمینی لیچایی در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه کنترل صحیح پسماندها یکی از عوامل تعیین کننده در ارتقای سطح بهداشت و سلامت جوامع محسوب می ‌شود، اظهار داشت: پیش از این برای امحال زباله های بیمارستانی اقدامات خاصی انجام می گرفت و این اقدامات به همه بیمارستان ها و مراکز درمانی ابلاغ شده بود تا به دستگاه زباله سوز و بی خطر سازی زباله تجهیز شوند.
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: در حال حاضر اقداماتی که بیمارستان ها برای امحای زباله های عفونی و خطرساز انجام می دهند، کمرنگ شده است که ما نسبت به این مساله و نظارت وزارت بهداشت بر آن معترض هستیم و در جلسات متعددی که با مسئولان وزارت بهداشت داشتیم نسبت به این مساله تأکید شد.
وی با بیان اینکه کمیسیون بهداشت پیگیر مساله امحای زباله های عفونی است، خاطرنشان کرد: در عین حال مدیریت ضوابط پسماندهای پزشکی مربوط به وزارت بهداشت است که طبق گزارشات دریافتی، پروانه اعتباربخشی بیمارستان ‌ها در صورت عدم نصب دستگاه‌ های بی خطرساز صادر نمی ‌شود.
این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که کدام شهرها در امحای زباله های بیمارستانی عقب تر از سایر شهرها هستند، گفت: در واقع یکی از عمده ترین مشکلات و چالش هایی که در تهران و شهرهای شمالی کشور وجود دارد بحث تولید زباله، امحا و به ویژه دفع زباله های بیمارستانی است که دچار کمبود امکانات و اعتبار هستند به طوری که نیمی از بیمارستان های تهران دستگاه بی خطر سازی زباله ندارند.

لازم به ذکر است هم اکنون 871 بیمارستان در کل کشور وجود دارد، افزود: 546 بیمارستان مربوط به دانشگاه‌های علوم پزشکی، 145 بیمارستان خصوصی، 67 بیمارستان تامین اجتماعی، 53 بیمارستان نیروهای مسلح و 60 بیمارستان مربوط به خیریه‌ها، بانک‌ها، دادگستری‌ و ... است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha