وزیر بهداشت در واکنش به گلایه‌های دانشجویان از فشارهایی که در طرح تحول به آنها وارد شده است، اظهارکرد: همانگونه که شما خسته شده‌اید ما هم خسته شده‌ایم.این طرح، طرح بسیار خوبی است، اما مشکلات زیادی دارد.

گلایه‌های دانشجویان پزشکی از فشارهای طرح تحول

سلامت نیوز: وزیر بهداشت در واکنش به گلایه‌های دانشجویان از فشارهایی که در طرح تحول به آنها وارد شده است، اظهارکرد: همانگونه که شما خسته شده‌اید ما هم خسته شده‌ایم.این طرح، طرح بسیار خوبی است، اما مشکلات زیادی دارد.

وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام اینکه طرح دو فوریتی اصلاح سهمیه 30 درصدی مناطق محروم امروز در صحن علنی مطرح خواهد شد، اظهار کرد: با این مصوبه و با احتساب سهمیه جانبازان حدود 50 درصد از ظرفیت‌ها نسبت به سال قبل کاهش پیدا می‌کند و این مسئله یک ظلم در حق دانشجویان آزمون دستیاری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، حسن قاضی زاده هاشمی در ضیافت افطاری با دانشجویان خوابگاه امام علی (ع) دانشگاه علوم پزشکی ایران بااشاره به اعتراض دانشجویان نسبت به سهمیه 30 درصدی مناطق محروم اظهار کرد: اختصاص سهمیه 30 درصد مناطق محروم تصمیم درستی نبود و این تصمیم را مجلس احساسی و غیرکارشناسی گرفت و هرچه ما توضیحاتی در این باره دادیم به آن بی توجهی شد؛ اما اکنون بسیاری از نمایندگان به این باور رسیده‌اند که این طرح باید اصلاح شود.

وی با بیان اینکه پیشنهاد وزارت بهداشت این است که حداقل 10 درصد مازاد بر ظرفیت دانشگاه‌های محروم اجازه بومی گزینی داشته باشند، افزود: با این پیشنهاد هیچ آسیبی به ظرفیت آزاد وارد نمی‌شود و به نوعی عده‌ای مورد بی توجهی قرار نمی‌گیرند. امسال با احتساب سهمیه جانبازان اگر کل ظرفیت را در نظر بگیریم حدود 50 درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته‌ایم و این به هیچ وجه منصفانه و عادلانه نیست و یک ظلم در حق دانشجویان آزمون دستیاری است.

هاشمی با اشاره به دیدار یکشنبه شب گذشته خود با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: صحبت‌هایی در این زمینه با نمایندگان مطرح شد که آنها نیز با اصلاح این طرح موافقت کردند. با رئیس مجلس نیز صحبت‌هایی مطرح خواهیم کرد تا امروز(سه شنبه) در قالب یک طرح دو فوریتی در صحن علنی مجلس اصلاح این مصوبه مطرح شود.

وی با اشاره به اینکه باید به نمایندگان نیز در این خصوص حق داد، اظهار کرد: بسیاری از مناطق کشور دسترسی به پزشک ندارند و نمایندگان نیز با مردم مواجه هستند. در طول این سالها نیز این طرح نتوانسته مشکل آنها را حل کند. راه اصلی گرفتن نیروهای بومی با شرایط خاص است. هیچ اشکالی ندارد دانشگاه محروم 50 درصد ظرفیتش را برای بومی‌ها بگذارد و به تدریج می‌تواند طرح را بردارد.

وزیر بهداشت با اشاره به تدوین آیین نامه‌ای درباره تفاهم با دانشگاه‌های محروم اظهار کرد: طبق این تفاهم نامه دانشگاه‌های محروم متعهد می‌شوند ظرف 8 تا 10 سال دیگر نیازی به نیروی طرح خدمت نداشته باشند چرا که خود طرح هم یک اجبار است.

وی با تاکید بر اینکه در هیچ رشته تحصیلی دیگری این ظلم که به نیروهای پزشکی می‌شود وجود ندارد، گفت: البته این مسئله جدیدی نیست و طرح از سال 1318 راه افتاده است و مربوط به جمهوری اسلامی نمی‌شود. البته چنین طرحی در بسیاری از کشورها وجود دارد، اما با راه حل‌هایی می‌توان طرح را برداشت. امسال طی تصمیم مجلس نزدیک به 50 درصد ظرفیت دستیاری برای کسانی که آزاد شرکت می‌کنند، تهدید شده است.

هاشمی با تاکید بر اینکه اگر تصمیم نمایندگان مجلس تغییرهم نکند باز دانشجویان نگران نباشند، اظهار کرد: وزارت علوم راه‌های دیگری را در پیش می‌گیرد که زمان اعلام نتایج آنها را مشاهده خواهید کرد و اگر فردا در مجلس تجدیدنظر نشد اتفاق خیلی بدی هم نخواهد افتاد.

وی با انتقاد از تصمیم نمایندگان با بیان اینکه امیدواریم این بار تصمیمشان به انصاف نزدیکتر باشد، افزود: اگر می‌خواهیم قانونی وضع کنیم باید به طور مثال از سه سال دیگر باشد، نه آنکه فردی که یک سال درس خوانده و آزمون داده تمام سرنوشتش به خطر بیفتد و خلق الساعه تصمیم گیری کنیم.

بازدید وزیر بهداشت از مجتمع خوابگاه دانشجویی امام علی(ع)
گلایه‌های دانشجویان از فشارهایی که در طرح تحول به آنها وارد شده است
وزیر بهداشت در واکنش به گلایه‌های دانشجویان از فشارهایی که در طرح تحول به آنها وارد شده است، اظهارکرد: همانگونه که شما خسته شده‌اید ما هم خسته شده‌ایم. طرحی که دولت شروع کرده کار بسیار با ارزشی است و مورد توجه مردم قرار گرفته به خصوص در شهرستانها کام مردم شیرین شده و سابقه نداشته که اینگونه هزینه‌ها ارزان شود. بنابراین این طرح، طرح بسیار خوبی است، اما مشکلات زیادی دارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مشکلات فشارهایی است که به "کمک بهیاران"، "پرستاران"، "پزشکان" و حتی نیروهای اداری وارد می‌شود، افزود: برخی از نیروهای اداری حتی هنوز بابت حقوق خود بدهکار هستند و ما هم کم کم خسته شده‌ایم. امیدواریم مشکلات برطرف شود.

هاشمی با بیان اینکه در بخش‌های خدماتی دستگاه‌های نظارتی باید مجوز دهند و تخصص این کار را ندارند، گفت: یکی از مشکلاتی که در دولت وجود دارد عدم داشتن اطلاعات کافی دستگاه‌های نظارتی است هرچقدر هم که توضیح می‌دهیم فایده‌ای ندارد و امیدواریم اطلاعات آنها افزایش پیدا کند.

بررسی مشکل «طرح تحول سلامت» در هفته آینده
وی با بیان اینکه این مشکل در طرح تحول سلامت نیز به وجود آمده است، گفت: امیدواریم با توجه رئیس جمهور به این مسئله مشکلات حل شود و با صحبت‌هایی که با معاون اول رئیس جمهور داشته‌ایم بنا شده است تا جلسه‌ای هفته آینده پیرامون این موضوع برگزار شود.

وزیر بهداشت درباره مشکلات آموزش پزشکی عمومی نیز افزود: طبی که امروزه تدریس می‌شود طب خارجی است و تعصبی نیز نسبت به این مسئله نداریم. معتقدیم باید با طب بین المللی و استاندارد پیش برویم، اما نباید از طب بومی خود غافل شویم و به طور مثال گاهی عقرب زدگی و مار زدگی تا به مرحله تشخیص برسد باعث آسیب‌های جدی در بیمار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کمیته 24 نفره‌ای برای بازنگری در طب عمومی تشکیل شده است، اظهارکرد: امیدواریم مشکلات برطرف شود، اما اینکه یک بیمارستان رزیدنت محور است بستگی به رئیس دانشگاه و همینطور روسای بخش‌ها و مدیران گروه‌ها دارد که باید اصلاح شود. همچنین بخشی از مشکلات به عدم تمام وقتی برخی از اساتید بر می‌گردد؛ البته از تمام وقتی‌ها نیز خیری ندیده‌ایم چرا که برخی می‌خواهند راه یکساله را یک شبه بروند که باید اصلاح شود.

وزیر بهداشت در واکنش به گلایه‌های یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه دانشجویان بین الملل باید از دانشجویان عادی جداسازی شوند، گفت: در مورد گرفتن دانشجویان بین الملل از ابتدا با مشکل روبرو بودیم و بیش از ظرفیت و با شیوه‌های ناعادلانه دانشجو می‌گرفتند. اولا لفظ بین الملل اشتباه است، دانشگاه علوم پزشکی ایران باید یک مرکز بین الملل داشته باشد که حداقل در آنجا افراد مسلط به زبان بین الملل باشند و یا آنهایی که در دانشگاه حضور پیدا می‌کنند بین المللی باشد. وضعیتی که اکنون وجود دارد تمام دانشجویان ایرانی‌اند و لفظ بین الملل بیجاست.

پذیرش دانشجویان پولی دانشگاه‌ها با نام خودگردان
وزیر بهداشت با بیان اینکه بناست تا سقف 20 درصد دانشگاه‌ها دانشجویان پولی با نام خودگردان بگیرند، اظهار کرد: این دانشجویان فقط از طریق کنکور پذیرش خواهند شد و هیچ کس حق ندارد خارج از کنکور پذیرش شود. مشکل دیگری که در این زمینه وجود داشت این بود که دانشگاه‌ها پولی که باید صرف هزینه مردم می‌کردند سایت‌های بین المللی ساختند و خرج پرسنل آن محیط می‌کردند که این مسائل برای کشورهزینه ایجاد می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه اینگونه مسائل قوانین مصوبه مجلس است و وزارت بهداشت حق قانونگذاری ندارد، اظهار کرد: در قانون برنامه پنجم توسعه آمده است که هر سال 20 درصد دانشجویان باید هزینه‌های تحصیلی خود را بپردازند. اصل این مسئله نکته خوبی است و در بهترین دانشگاه‌های دنیا نیز وجود دارد. 10 دانشگاه برتر دنیا هیچ ارتباط مالی با دولت ندارند و درآمدشان را خودشان کسب می‌کنند. اما اینکه دانشگاه‌ها طبقاتی شود مناسب نیست.

وی افزود: این تصمیم در راستای مصوبه دولت است و تا سقف 20 درصد هر دانشگاهی بخواهد می‌تواند ظرفیت خود را پر کند و هیچ تفاوتی بین دانشجویان نیست و هیچ کس متوجه این مسئله نمی‌شود.

 برخی از دانشجویان رشته کاردرمانی و توانبخشی نسبت به عدم بیمه بیماران این حوزه گلایه‌هایی را مطرح کردند که وزیر بهداشت دراین باره گفت: بیمه در کشور بیمار است و بیمه خوبی برای مردم نداریم. بیمه سالهاست که متاسفانه ربطی به وزارت بهداشت ندارد و در وزارتخانه‌ دیگری پیگیری می‌شود. در حال حاضر کمتر وزارتخانه‌ای داریم که برای خود یک وزارت بهداشت نداشته باشد.

مجلس در تدوین برنامه ششم به مسئله بیمه‌ها سامان دهد
وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی نظام سلامت از سوی مقام معظم رهبری افزود: امیدواریم مجلس در تدوین برنامه ششم یک سر و سامانی به مسئله بیمه‌ها بدهد. بسیاری از خدمات اگر تولیت وزارت بهداشت را می‌پذیرفتند این مشکلات به وجود نمی‌آمد.

هاشمی با اشاره به اینکه بیمه‌ها همان چتر هستند اما چترهای کوچک، اظهار کرد: این چترهای کوچک توان رگبار و تگرگ را ندارند و مردم نمی‌توانند از خود مراقبت کنند. اگر پولهایی که موجود است را روی هم بگذاریم و یک بیمه بزرگ درست کنیم مردم آرامش خواهند داشت و مشکلات چه در مورد کار درمانی چه در مورد توانبخشی حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر عملا خدمتی به اسم توانبخشی وجود ندارد، اظهار کرد: مگر چند مرکز توانبخشی وجود دارد. به عبارت دیگر بخش چهارم خدمتها فراموش شده‌اند و چه برسد که بیمه شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران: اصلاح وضعیت آموزش پزشک عمومی تا پایان سال
در ادامه دکتر میراسماعیل رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیز در جمع دانشجویان خوابگاهی اظهارکرد:‌ اولویت در دانشگاه علوم پزشکی ایران پزشک عمومی است و تا آخر سال وضعیت آموزش پزشک عمومی اصلاح خواهد شد. این بازنگری هم در محتوا و هم در قالب فیزیکی بخش‌ها خواهد بود.

وی با اعلام اینکه با مصوبه دولت بیمارستان‌های آموزشی درمانی زیر مجموعه دانشگاه‌های پزشکی قرار گرفته‌اند، افزود:‌ هفته پیش اولین جلسه با آنها برگزار شد و حتی پیشنهاد روسای بیمارستان‌های آموزشی درمانی با رئیس دانشکده و تایید رئیس دانشگاه است.

میراسماعیل نسبت به پیگیری مسائل حقوق رزیدنت‌ها به دانشجویان قول داد و اظهار کرد: قول می‌دهم پیگیر حقوق رزیدنت‌ها باشیم تا به موقع پرداخت و حتی الامکان افزایش داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سهمیه زنان ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    46 0
    جناب وزیر!پس نظر مجلس مهم است.ما که خواهان بازگشت وزارت بهداشت به قانون در مورد سهمیه زنان هستیم که مدت خدمت ما را برابرطول تحصیل اعلام کرده است واجرای آن به عهده وزارت بهداشت است،متاسفانه به آن عمل نمیکنید.برخورد دوگانه با قانون صحیح نیست!چرا از قانون مجلس که در جهت خواسته به حق ماست حمایت نمیکنید؟ چرا خواستار تجدید نظر در قانون مصوب مجلس که با پیشنهاد شما وکمیسیون بهداشت مجلس به تصویب رسیده و30 درصد سهمیه آزاد را به مناطق محروم اختصاص داده هستید!!! پس آنهمه شعار نیاز شدیدمناطق محروم به 2000 نفرمتخصص چی شد.درجواب تغییر طرح ما از 12 سال به 4 سال که مصوب مجلس است از نیازمناطق محروم می نالید و فریادوامناطق محروم سر میدهید!!تا کی به این تعارض ها ادامه خواهید داد؟ من از زبانم مو درآمد ازبس گفتم ارجاع متخصص به متخصص از شهرستان به مرکز استان اینهمه حرف وحدیث وقانون نوشتن ندارد!بجز 4 رشته داخلی وکودکان وزنان و جراحی که به حدکافی در شهرستانها داریم هیچ رشته دیگری به مردم شهرستانها خدمت نمیکنند چون تجهیزات واتاق عمل تخصصی و حتی بیمار نداریم! بلکه مردم هزینه ویزیت اضافی برای ارجاع میپردازند.وزیر محترم آیا هدف وزارتخانه از سهمیه مناطق محروم وقت کشی متخصصان مملکت وهرز دادن استعدادهای کشور نیست پس چیست؟تا کی از انحصارطلبان برای اضافه نشدن پزشکان جوان وباسواد بعنوان رقیب آنها در کلان شهرها حمایت خواهید کرد.
  • کاوشگر ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    28 0
    به امید حذف سهمیه وسهمیه بازی برای همیشه ومتخصص شدن تمامی پزشکان عمومی بدون آزمون دستیاری سرتاسراز تقلب ودروغ وسئوال فروشی علیرغم میل تمامیت خواهان مخالف حضور رقابتی پزشکان جوان وباسواد برای خدمت به مردم ایران.انشا...
  • سهمیه زنان ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    41 0
    به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا،دکتر هاشمی اظهار داشت: "در رشته های تخصصی نیاز به اتاق عمل، بیمار و امکانات تشخیصی است" جانا سخن از زبان پزشگان صادق سهمیه زنان میگوئید!اگر چنین است چرا وزارت بهداشت برای مناطق محروم عاری ازاتاق عمل، بیمار و امکانات تشخیصی با دوراندیشی مسخره 12 سال طرح بیهوده را پیش بینی کرده است.این سهمیه مناطق محروم هم مثل سهمیه ما راه به ترکستان دارد؟کی میخواهید با واقعیات درست برخورد کنید؟جناب وزیر بهداشت خیلی رندانه در این چند روزاز صحبتها ونقطه نظرات درست وصادقانه ما سهمیه زنان در مورد مسائل (طرح انطباق سهمیه مناطق محروم نبود امکانات واتاق عمل تخصصی،کمبود پزشک در کلان شهرها)در جهت اهداف خودشان استفاده میکنند ولی دریغ از کمک وتوجه شان به مشکل ما.
  • آرش ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    30 0
    "اختصاص سهمیه 30 درصد مناطق محروم تصمیم درستی نبود و این تصمیم را مجلس احساسی و غیرکارشناسی گرفت" آنموقع شما وهمکارتان دکتر شهریاری دلسوز مناطق محروم کجابودید؟پس چرا آنموقع اعتراض نکردید وبعد از اعتراض شرکت کنندگان امتحان دستیاری وبسیج دانشجویی ودانشجویان به این ظلم پی بردید!!!!!!
  • زنان عدالت خواه ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    39 0
    به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا وزیر محترم بهداشت فرمودند:" اختصاص سهمیه 30% به مناطق محروم تصمیم درستی نبود و این تصمیم را مجلس احساسی و غیر کارشناسی گرفت" وزیر محترم بهداشت! مجلس اگر هم به گفته حضرت عالی تصمیم احساسی و غیر کارشناسی گرفته قوه مقننه است! شورای آموزش تخصصی که قوه مجریه است در مورد اخذ تعهد 6 برابر سنوات قبل آنهم فقط از متخصصین خانم از سال 83 تا 89 تصمیمش احساسی، غیر کارشناسی و در عین حال خلاف قوانین مصوب کشوری میباشد! چرا از رسیدگی به این مساله وزیر محترم بهداشت طفره میروند؟!!! وزیر محترم بهداشت ! این همه تناقض در گفتار و عملتان را چگونه توجیه میکنید؟!!! آقای دکتر هاشمی! شما به جای اینکه امیدوار باشید تصمیم نمایندگان به انصاف نزدیک باشد! خودتان به انصاف رفتار کنید! ما متخصصین خانم هم بعد از یکسال درس خواندن یک هفته مانده به آزمون دستیاری دیدیم شورای تخصصی تعهد خدمتمان را 6 برابر کرده بدون هیچ مجوز قانونی! اخذ تعهد به اکراه و اجبار باطل است!!!همه تعهدنامه را به اکراه امضا کرده اند چون فرصتی برای انتخاب و تصمیم گیری نداشته اند! شورای آموزش تخصصی یا باید به وظایفش که فقط در حیطه آموزش پزشکیست درست عمل کند یا اگر اعضای این شورا علاقه مندند که قوه مقننه باشند و طول مدت خدمت اجباری را راسا تعیین کنند! لطفا اعلام خود مختاری کنند تا هم متخصصین و هم قانونگذاران تکلیفشان را با این شورا بدانند!!!
  • سهمیه زنان ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    22 0
    دکتر سيامک مره صدق نماينده مجلس شوراي اسلامي(نماینده جامعه کلیمیان):سپید۱/۵/۹۳ ( اختصاص سهميه 30 درصدي از ظرفيت کل آزمون دستياري امسال به مناطق محروم نه تنها ظلم به حساب نمي‌آيد، بلکه عين عدالت است. اگر از اين روش استفاده نشود با کدام ابزار مي‌توانيم پزشکان متخصص را در مناطق حاشيه‌اي ماندگار کنيم؟وضعيت امروز جامعه که در آن پزشکان مستقر در مناطق محروم صفحات تقويم را روز به روز مي‌شمارند تا روز اتمام طرحشان فرا رسد، به نظر بنده اصلا در خور شان و شخصيت مردم بومي مناطق محروم نيست و نخواهد بود.) اصلا چرا باید متخصصین را در مناطق به اصطلاح حاشیه ای بدون تجهیزات پزشکی ماندگار کنیم تا به سقف بیمارستان نگاه کنند!وکیل مردم!!!چرا روزشماری میکنند؟چون شان ومقامشان رعایت نمیشود زندگیشان با یک ملیون تومان درماه نمیچرخد!آقای وکیل طرفدار شان وشخصیت! دکتر مره صدق:(درماده ۷ قانون«تامين‌ وسايل‌ و امكانات‌ تحصيل‌ اطفال‌ و جوانان‌ ايراني‌»، تحصيلات‌ در دانشگاه‌ها بهره‌مندان‌ از آموزش‌ رايگان‌ مكلف‌ شدند معادل‌ 2 برابر مدتي‌ كه‌ از تحصيلات‌ رايگان‌ استفاده‌ کرده‌اند، در كشور خدمت‌ کنند.) وکیل مردم متن قانون را عوض میکند! دراین قانون که براساس آن پزشکان طرحی وما سهمیه خانمها تعهد طرح داده ایم طول مدت خدمت برابر طول تحصیل است!!! دکتر مره صدق:(در صورت‌ استنكاف‌ از انجام‌ تمام‌ و يا قسمتي‌ از خدمات‌ مذكور بايد هزينة‌ تحصيلات‌ رايگان‌ را به‌ تناسب‌ مدتي‌ كه‌ خدمت‌ نكرده‌اند، به‌ دولت‌ بپردازند.) پس چرا دکتر رستمیان وکیل!به مخالفت با خرید خدمت پزشکان متخصص میپردازد وبرعلیه قانون سخن میگوید ووزارت بهداشت به این قانون عمل نمیکند ومیگوید خرید طرح خدمت غیرقانونی است!!!!
  • روشنگر ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    18 0
    را ه حل سهمیه مناطق محروم وزنان محروم! این است که آنهارا حذف کنید وچند تریلی دیگر برای هراستان تهیه کنید وهر روز ازتهران در قالب نورآوران سلامت راهی مناطق محروم شویدو بجز چشم پزشکی و دندان پزشکی بقیه رشته هارا هم راه اندازی واز پزشکان متخصص خیر ونیکوکار استفاده کنید! http://nooras.com/
  • آرش ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    7 1
    فاصله دانش ومهارت یک متخصص با یک پزشک عمومی چقدر است!6ماه بیشتر نیست ولی فاصله درامدشان؟حقیقت تلخ است وعملا تجارت برطبابت غلبه پیدا کرده وما در حسرت تخصص هستیم!ما هیچوقت وحدت پیدا نمیکنیم تا این وضع اصلاح شود چرا که دنیا به دست نفسانیات میچرخد!اینهمه بازی ودغل ودروغ وسهمیه بازی وطرح وکلک وبی عدالتی را میبینیم ولی درس عبرت نمیگیریم!اینهمه مرگ بیماران وقصور پزشکی وپارتی بازی زیر پاگذاشتن اخلاق پزشکی را میبینیم ولی بازهم درس عبرت نمیگیریم! وباز دنبال ره آنهایی میرویم که یک ریال از ثروت بادآورده رانمیتوانند با خود به گور ببرند ویا یک دقیقه جلوی مرگ خود را بگیرند!این است قصه تلخ تخصص!بیائید ایمان بیاوریم که دنیا موقتی است.
  • روشنگر ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    19 0
    سئوال اساسی وبسیار مهم از وزیر محترم این است که طرح پزشکان که آنراسربازی اجباری پزشکان مینامند از سال 1318 تا به امروز اجرا شده و هیچ نتیجه ای نداشته است وهنوز که هنوزه مناطق محروم با کمبود پزشک متخصص مواجه هستند!!!!چرا به بیهودگی این طرح که از زمان طاغوت مانده است ومال مجلس بعد از انقلاب نیست پی نمیبرید!باید فکری تازه برای خدمت به بیماران ومحرومان کرد نه اینکه همان راه شکست خورده را ادامه داد!
  • اجرای قانون یا خودمختاری ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    39 0
    من گیج شدم!همه از قانون واحترام به آن دم میزنند امادرمورد سهمیه خانمها اجرای قانون طرح پزشکان وپیراپزشکان وآموزش جوانان که به نفع پزشکان متخصص زن میباشد ومدت طرح را برابر طول تحصیل اعلام کرده توسط وزیر محترم به راحتی رد میشود واعتراض به حق مارا زورگویی اطلاق میکنند!!درمورد سهمیه 30 درصد مناطق محروم که باز قانون مجلس است باز هم مقاومت میکنند وآنرا ظلم در حق دانشجویان!!تصمیم نادرست واحساسی وغیرکارسناسانه!!!مینامتد!وتا جایی پیش میروند که میگویند:"اگر تصمیم نمایندگان مجلس تغییرهم نکند وزارت خانه راه‌های دیگری را در پیش می‌گیرد که زمان اعلام نتایج آنها را مشاهده خواهید کرد!!!!!! و اگر فردا در مجلس تجدیدنظر نشد اتفاق خیلی بدی هم نخواهد افتاد!!!!" حتما شورای آموزش پزشکی(قوه مقننه!!!) باز هم مثل سهمیه خانمها ضد قانون وخومختار عمل خواهد کرد!!پس کاهش یا افزایش ظرفیت یا مدت طرح سهمیه خانمها هیچ ملاکی نداشته وندارد ومیتواندآنی ولحظه ای عوض شود!ومجلس ومصوباتش به درد لای جرز میخورد! وزیر محترم بیائید به قانون که وظیفه نوشتن آن به عهده مجلس است نه شورای آموزش پزشکی بازگردیم وبه آن عمل کنیم تا از ظلم آشکار به زنان متخصص وپزشکان جلوگیری کنیم......
  • نازنین نوروزی ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    25 0
    اقای وزیر با تنام احتران وعلاقه وارادتی که به شما دارم بسیار متاسفم .در ازمونی که 2600 بانوی پزشک متخصص برای شما ترتیب دادند نمره قبولی نیاوردید. وزیر محترم این ازمون تنها یک سوال که نه یک درخواست داشت : ملاقات با وزیر دولت تدبیر وامید نه تنها مارا به حساب نیاوردید بلکه با سخنان اخیرتان نمک به زخم بی عدالتی در خصوص سهمیه زنان پاشیدید! اقای دکتر هاشمی محبوب شما را چه میشود ؟! این همه تناقص و بی عدالتی در قاموس شما نیست فقط باور میکنم وزیر مدبرم طلسم افکاری شده که مال خودش نیست رنجنامه سهمیه زنان سیاهی بر قامت سفیدپوشان جامعه پوشانده است کاش شما این لباس را یر قامت ما اراسته نمیدیدید چه رصایت به طلم عین طلم است.
  • اجرای قانون اجباری است! ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    8 0
    بالاخره وزارت بهداشت با این مهاجرت عظیم وهجومی وبه حق مردم به کلان شهرها و3000 داوطلب کار در مناطق محروم( وب دا ١٥ مرداد ١٣٩٣ ) و2500 متخصص فارغ التحصیل امسال راهی جز کاهش مدت طرح سهمیه خانمها به 2-4 سال ندارد ..... یادتان باشد که وزارت بهداشت چاره ای چز تن دادن به قانون ندارد ونمیتواند نقش هم قوه مقننه وهم نقش قوه مجریه را بازی کند!