سازمان جهانی بهداشت هشدار داد: افرادی که بیشتر در معرض خطر ویروس ایدز هستند، تمایل کمتری به بهره گیری از خدمات جلوگیری از مبتلا شدن به ویروس ایدز و انجام آزمایش ها و خدمات درمانی دارند و عده ای نیز به دلیل سیاست های تبعیض آمیز از دستیابی به این خدمات محروم اند.

بیشترین آمار انتقال ایدز در افراد 20 تا 45 ساله

سلامت نیوز: سازمان جهانی بهداشت هشدار داد: افرادی که بیشتر در معرض خطر ویروس ایدز هستند، تمایل کمتری به بهره گیری از خدمات جلوگیری از مبتلا شدن به ویروس ایدز و انجام آزمایش ها و خدمات درمانی دارند و عده ای نیز به دلیل سیاست های تبعیض آمیز از دستیابی به این خدمات محروم اند.


به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج جامعه پزشکی به نقل از سازمان جهانی بهداشت، هشدار داد: ارائه خدمات بهداشتی به افرادی که در معرض بیشترین خطر آلودگی به ویروس ایدز هستند، پیشرفت‌های بیشتر در زمینه کنترل شیوع جهانی این بیماری را به خطر می‌اندازد و سلامت و رفاه افراد، خانواده‌ها و جوامع را تهدید می‌کند.
به نوشته وب سایت این سازمان؛ "این نگرانی از آنجا حاصل می شود که افرادی که بیشتر در معرض خطر ویروس ایدز هستند، تمایل کمتری به بهره گیری از خدمات جلوگیری از مبتلا شدن به ویروس ایدز و انجام آزمایش ها و خدمات درمانی دارند. "

در ادامه نوشته شده است: در بسیاری از کشورها، این گروه های پرخطر (افرادی که روابط جنسی خارج از عرف دارند، زندانیان، افرادی که تزریق کنندگان مواد مخدر و بردگان جنسی) از برنامه ملی (دستورالعمل جدید سازمان جهانی بهداشت) جهت جلوگیری از ابتلا به ایدز خارج هستند و قوانین و سیاست های تبعیض آمیز مهم ترین موانع برای دستیابی به این خدمات هستند.

این درحالی است که گفته می شود؛ براساس تخمین هایی که زده شده، با "اقدامات پیشگیرانه" می توان 20-25 % کاهش در ابتلا به ویروس ایدز ایجاد کرد.

همچنین آمارهای جهانی در سالهای گذشته نشان داده است؛ "حدود 75تا 90 درصد آلودگی به ویروس ایدز در گروه سنی 20 تا 45 سال اتفاق می افتد كه سن تلاش و سازندگی و فعالیت اقتصادی است، افزایش میزان مرگ و میر ناشی از آلودگی به ویروس ایدز و ابتلا به بیماری در جوانان و شیر خواران ، طول عمر بسیاری از كشورهای جهان را كاهش خواهد داد."

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha