در ادامه برگزاری کنفرانس بین‌المللی ایدز پزشکان و متخصصان حاضر در این اجلاس جهانی از پیشرفت اساسی در درمان عفونت سل خبر دادند.

سلامت نیوز: در ادامه برگزاری کنفرانس بین‌المللی ایدز پزشکان و متخصصان حاضر در این اجلاس جهانی از پیشرفت اساسی در درمان عفونت سل خبر دادند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بیماری سل بزرگترین عامل مرگ و میر مبتلایان به ایدز است.

متخصصان حاضر در کنفرانس بین‌المللی ایدز در ملبورنِ استرالیا در ادامه ارائه یافته‌های خود در رابطه با داروهای HIV و پیشگیری از ابتلای افراد به این ویروس اظهار داشتند: امروز ترکیب جدیدی از داروها کشف شده که می‌تواند بیماری سل را در کمتر از چهار ماه در بیماران مقاوم به دارو درمان کند.

در این بررسی روش درمانی با عنوان رژیم دارویی «PaMZ» روی 200 بیمار آفریقایی آزمایش شده است. 20 درصد از آنان همچنین به HIV‌ مبتلا بودند.

به گفته متخصصان، این روش درمانی به طور کامل باکتری سل را از نمونه‌های گرفته شده در بیشتر بیماران حاضر در این مطالعه از بین برده است.

پزشکان و محققان معتقدند این روش می‌تواند نسبت به شیوه درمانی فعلی که پُرهزینه است و حداقل دو سال طول می‌کشد به صرفه‌تر، ایمن‌تر و در درمان سل موثرتر باشد.

به گفته محققان در افراد مقاوم به داروی سل روش درمانی جدید می‌تواند شرایط را به میزان چشمگیر تغییر دهد به این مفهوم که اگر بتوان همزمان نرخ درمان را از 50 درصد به 90 درصد افزایش داد، کوتاه شدن دوره درمان از دو سال به چهار تا شش ماه متعاقبا رخ می‌دهد و همچنین میزان هزینه‌ها تا 90 درصد کاهش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha