نتایج تحقیقات دانشمندان ژاپنی نشان می دهد که کشتن گونه ای باکتری که سبب بروز بیماری زخم معده می شود می تواند به میزان دو سوم خطر بروز سرطان مزمن معده را کاهش دهد.

محققان دانشگاه هوکایدو در تحقیقات خود کشف کردند که نابود کردن باکتری عامل بروز زخم معده با عنوان "هلیکوباکتر پیلوری" (Helicobacter pylori) می تواند از بروز سرطان مزمن معده پیشگیری کند.

این محققان که نتایج یافته های خود را در مجله پزشکی "لانست" منتشر کرده اند با بررسی 544 بیمار که به تازگی در آنها بیماری سرطان مزمن معده تشخیص داده شده بود به این نتایج دست یافتند.

در این تحقیق، این بیماران به صورت اتفاقی به دو گروه تقسیم شدند و به یک گروه از آنها 30 میلی گرم آنتی بیوتیک لانسوپرازول دوبار در روز، 750 میلی گرم آموکسیسیلین دوبار در روز و 200 میلی گرم کلاریترومایسین دوبار در روز تجویز شد. در حالی که گروه دوم به عنوان گروه کنترل تنها درمانهای عادی را که تاثیری بر روی باکتری هلیکوباکتر نداشتند تجویز شد.

در این تحقیقات مشخص شد که در مدت سه سال درمان با این ترکیبات آنتی بیوتیکی در حدود 65 درصد بروز سرطان مزمن معده نسبت به گروه کنترل کاهش یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha