:متخصص پوست و مو افراد دارای موهای مجعد که بیشتر در افراد دارای پوست سبزه،‌ سیه‌چرده و گندمگون دیده می‌شود را مستعد بروز عارضه موهای زیرپوستی توصیف کرد.

سلامت نیوز:متخصص پوست و مو افراد دارای موهای مجعد که بیشتر در افراد دارای پوست سبزه،‌ سیه‌چرده و گندمگون دیده می‌شود را مستعد بروز عارضه موهای زیرپوستی توصیف کرد.

غلامحسین غفارپور، متخصص پوست و مو در گفت‌و‌گو با فارس درباره عارضه موهای زیر پوستی گفت: علت موهای فرو رفته زیر پوست خود موها هستند یعنی موهای زبر و مجعد که بیشتر در افراد سبزه،‌ گندمگون و سیاه‌چرده دیده می‌شوند، صاف در نمی‌آیند بنابراین قبل از اینکه از پوست خارج ‌شوند زیر پوست پیچ می‌خورند که به آن موی زیرپوستی می‌گویند.

وی افزود: مو نباید زیر پوست بماند زیرا قرمز، ملتهب شده و جوش‌های چرکی ایجاد می‌کند و در دراز مدت باعث ایجاد تغییرات رنگ در منطقه مورد نظر پوست می‌شود.

این متخصص پوست و مو درباره بروز عارضه موهای زیر پوستی در مردان گفت: این عارضه بیشتر در مردان دارای موهای مجعد که زیر گردن را با تیغ می‌زنند دیده می‌شود و نحوه شکل‌گیری این عارضه چرخیدن و زیر پوست رفتن مو قبل از رسیدن به سطح پوست است که این اتفاق باعث قرمزی،‌ التهاب، خارش و جوش چرکی در مناطق مورد نظر می‌شود.

غفارپور روش پیشگیری از بروز عارضه موهای زیر پوستی در مردان را علاوه بر استفاده از ماشین‌های ریش تراش به جای تیغ برای اصلاح، نکشیدن پوست در هنگام اصلاح عنوان و تصریح کرد: در صورت کشیدن پوست در هنگام اصلاح موی کوتاه شده پس از رها کردن پوست به زیر پوست می‌رود.

وی درمان اساسی موهای زیر پوستی را 1 یا 2 بار لیزرکردن مناطق درگیر به این عارضه در ماه دانست و افزود: تجربه نشان می‌دهد اگر تا 10 جلسه بخش مورد نظر را لیزر کرد مشکل موهای زیر پوستی آن منطقه حل خواهد شد.

این متخصص پوست و مو درباره موهای زیر پوستی در زنان و علت این عارضه گفت: زنانی که پیش از استفاده از اپی لیدی، مومک جهت موها به علت کندن تغییر کند و در اثر تکرار این کار جهت رشد مو بیش از پیش تغییر می‌کند و باعث زیرپوست ماندن موها شود.

وی افزود: کسانی که یکبار به این عارضه مبتلا شده‌اند امکان مبتلای مجدد به این عارضه را خوهند داشت زیرا جهت رشد مو به علت تغییر زاویه پیاز مو تغییر کرده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha