سه‌شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۸

همسر یكی از قربانیان توفان تهران:پارسال شوهرم كارت مهارت فنی گرفت و خیلی از این بابت خوشحال بود، می گفت كارگران ساختمانی كه این كارت را داشته باشند هم بیمه می شوند و هم دستمزدشان بالاتر است اما هیچگاه این طور نشد و حالامن مانده ام و این بچه ها.

سلامت نیوز:همسر یكی از قربانیان توفان تهران: پارسال شوهرم كارت مهارت فنی گرفت و خیلی از این بابت خوشحال بود، می گفت كارگران ساختمانی كه این كارت را داشته باشند هم بیمه می شوند و هم دستمزدشان بالاتر است اما هیچگاه این طور نشد و حالامن مانده ام و این بچه ها.

ایسنا در گفت وگویی با خانواده اسدالله باقری قره چشمه نسیم شهری (یكی از قربانیان توفان تهران) به بررسی وضعیت این خانواده و نتیجه پیگیری های آنها پرداخته است. خانواده یی شامل: مادر، دو دختر 11 و 19 ساله و دو نوزاد پسر 10 ماهه به همراه مردی كه قرار بود داماد خانواده شود.

براساس نوشته این خبرگزاری، مادر خانواده درمیانه صحبت هایش می گوید: حتی كارفرما و پیمانكار هم یادی از ما نكردند، انگار نه انگار كه شوهرم چندین سال برایشان كار كرده بود. همه چیز را فراموش كردند و تا آنجا كه ما می دانیم به دنبال تكمیل پروژه شان هستند، شوهرم بیمه هم نبود حالاواقعا نمی دانیم چه كاری انجام دهیم. داماد خانواده ادامه می دهد: پس از حادثه كه در محدوده ستارخان رخ داد به محل رفته و متوجه شدیم كه پدر همسرم بر اثر توفان به چاهك آسانسور سقوط كرده: ظاهرا چاهك یكسری امكانات ایمنی را نداشته و عوامل كلانتری هم از محل مستندسازی كرده اند. بعد از آن شكایت كردیم و پیگیر آن هستیم اما انگار جایی نیست كه بتوانیم حق مان را بگیریم.

وی درباره پیگیری های پس از حادثه نیز می گوید: به اینكه در قانون چه آمده و چه گفته اند كاری ندارم: آن را از طریق قانون پیگیری می كنیم اما برای این خانواده غیر قابل قبول است كه هیچ كس حتی برای دلجویی هم پیش آنها نیامد: پدر همسر من به علت حادثه یی جانش را از دست داد كه قابل پیش بینی بوده اما انگار هیچ كس احساس مسوولیت نكرد. بر فرض حتی اگر هیچ قانونی برای حمایت از قربانیان حوادث طبیعی وجود نداشته باشد كه این طور نیست اما آیا مسوولان شهری نباید از نظر اخلاقی به این فكر كنند كه بروند و سری به خانواده مردی بزنند كه حالاچهار بچه اش یتیم شده و همسرش نیز هیچ منبع درآمدی ندارد؟

همسر مرحوم باقری توضیحات دامادش را كامل می كند و می گوید: شوهرم بیمه نبود، برای همین بعد از فوتش هیچ منبع درآمدی نداریم در طول این یك ماه از پس انداز خانه و كمك دامادم خرج خانه را داده ایم و باز جای شكرش باقی است كه خدا بیامرز این خانه را برای ما گذاشت تا با این بچه های قدو نیم قد آواره كوچه و خیابان نشویم. او ادامه می دهد: پارسال شوهرم كارت مهارت فنی گرفت و خیلی از این بابت خوشحال بود، می گفت كارگران ساختمانی كه این كارت را داشته باشند هم بیمه می شوند و هم دستمزدشان بالاتر است اما هیچگاه این طور نشد و حالامن مانده ام و این بچه ها. خانواده باقری بر پیگیری شكایت شان اصرار دارند و معتقدند كه باید كارفرما یا پیمانكار دیه پدر خانواده را بدهد اما از اینكه روند پرداخت دیه و رسیدگی به شكایت شان اینقدر به تاخیر افتاده دلخورند، تنها خواسته آنها از مسوولان این است كه فراموش نشوند.
   
منبع: روزنامه اعتماد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha