چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: 116243

طی چند سال گذشته دانشمندان و محققان در حوزه مبارزه با آلزایمر به نتایجی رسیده‌اند اما تاکنون هیچ درمان کاملی یافته نشده است. در آخرین اخبار امیدوارکننده تیمی از محققان کانادایی یک متغیر ژنتیک یافته‌اند که آغاز بیماری را یک تا چهار سال به تعویق می‌اندازد.

پروتئین‌هایی که بیمارتان می‌کند

سلامت نیوز: طی چند سال گذشته دانشمندان و محققان در حوزه مبارزه با آلزایمر به نتایجی رسیده‌اند اما تاکنون هیچ درمان کاملی یافته نشده است. در آخرین اخبار امیدوارکننده تیمی از محققان کانادایی یک متغیر ژنتیک یافته‌اند که آغاز بیماری را یک تا چهار سال به تعویق می‌اندازد.


آلزایمر طی چند سال گذشته مرکز توجه تحقیقات زیادی بوده است. دانشمندان نشانگرهای ژنتیکی را در آزمایشات خونی یافتند و پروتئین‌هایی را کشف کردند که در آغاز بیماری موثر است. آنها تحقیقاتی با لیزر انجام دادند تا بتوانند پروتئینی که فرآیندهای عصبی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، از بین ببرند و در این اواخر دانشگاه کالیفرنیا نشان داد این بیماری را در موش‌ها می‌توان به طرز موفقیت‌آمیزی به تاخیر اندخت یا حتی روند آن را معکوس کرد. اما با وجود اینکه بسیاری از این دستاوردها نویدبخش هستند، در بلندمدت نیاز به تاخیر در آغاز بیماری بسیار حیاتی است.

تیم تحقیقاتی کانادایی به رهبری جودز پریور پروفسور موسسه سلامت ذهنی داگلاس و دانشگاه مک گیل در مونترال تحقیقی ادامه‌دار انجام دادند و دریافتند کدام متغیرهای ژنتیک طبیعی هستند که در برابر آلزایمر مقاومت ایجاد می‌کنند. پریور در این‌باره می‌گوید: ما ژن متغیری را HMG CoA نامگذاری کردیم که معمولا تولید و تحریک کلسترول در مغز را تنظیم می‌کند و می‌تواند آغاز بیماری و فرآیند را تا چهار سال به تاخیر بیندازد. این کشف خارق‌العاده حوزه‌ای است که در سال‌های اخیر کمتر موفقیت‌آمیز بوده است.


هدف نهایی پریوروتیم همراه او شناسایی روش‌هایی است که عکس‌العمل مثبتی به درمان دارویی نشان دهند. اما تیم معتقد است این کشفی خارق‌العاده در آلزایمر است.

منبع:فرهیختگان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha