نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با انتقاد از اینکه امروزه آمار عفونت‌های بیمارستانی در کشور تا حدودی افزایش یافته است، گفت: این آمار متوسط جهانی نیز را پشت سرگذاشته که می‌تواند زنگ خطری در حوزه سلامت به شمار رود.

سلامت نیوز:نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با انتقاد از اینکه امروزه آمار عفونت‌های بیمارستانی در کشور تا حدودی افزایش یافته است، گفت: این آمار متوسط جهانی نیز را پشت سرگذاشته که می‌تواند زنگ خطری در حوزه سلامت به شمار رود.


عبدالرحمان رستمیان در گفت وگو با خانه ملت، با بیان اینکه کنترل بیماری‌های ناشی از عفونت‌های بیمارستانی می‌تواند به کاهش هزینه‌های درمان بینجامد، افزود: متاسفانه آمار عفونت‌های بیمارستانی در کشور تا حدودی افزایش یافته است در حالی که به آسانی می توان آن را کنترل کرد.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مهارت‌های پرسنل بهداشت و درمان و مراعات‌های فردی نسبت به شستشوی دست‌ها بعد از معاینه افراد به ویژه کودکان بیمار عفونی، از روش‌هایی است که می‌تواند به کاهش عفونت‌‌های بیمارستانی منجر شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با یادآوری اینکه حضور همراهان بیمار در بخش‌های مراکز درمانی بر معضل عفونت‌های بیمارستانی افزوده است، گفت: این افراد آموزش های لازم را ندیده‌اند لذا با بی‌اطلاعی ممکن است فضای آلوده‌ای را در بخش ایجاد کنند.

رستمیان، با انتقاد از اینکه عفونت‌های بیمارستانی در کشور از متوسط جهانی بیشتر است،‌ گفت: از سوی دیگر مصرف بیشتر آنتی‌بوتیک‌ها از سوی افراد یا تجویز بی‌رویه آن به وسیله پزشک، میزان مقاومت افراد را نسبت به عفونت‌ها افزایش می‌دهد و بدن را مقابل این بیماری‌ها ضعیف می‌کند.

وی درباره نبود نظام ثبت در حوزه شناسایی علت ابتلا به بیماری‌های عفونی در کشور، گفت: این معضل باعث ناتوانی در شناسایی علل بیماری‌های عفونی و در نهایت کنترل آن می‌شود، از سویی دیگر آزمایشگاه‌های میکروبیولوژی نیز باید تقویت شود تا مشخص شود چند درصد عفونت‌ها ناشی از کدام بیماری‌ها بوده است.

نماینده مردم دامغان در مجلس نهم، ادامه داد:‌ البته ناگفته نماند که در هر بیمارستان کمیته کنترل عفونت بیمارستانی وجود دارد که باید با فعال کردن بیشتر این کمیته‌ها، شاهد کاهش این معضل در حوزه سلامت باشیم.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: متاسفانه خطاهای پزشکی و عفونت‌های بیمارستانی گزارش نمی‌شود که به نظر می‌رسد این ضعف حوزه سلامت است زیرا در صورت گزارش علت و چرایی خطاها، می‌توان آنها را کاهش و کنترل کرد./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha