نماینده آبادان در مجلس طی نامه ای به وزیر بهداشت ضمن قدردانی از اجرای طرح تحول نظام سلامت خواستار اصلاح نظام پرداخت کارکنان بالینی نظام سلامت و رفع کمبود نیرو انسانی بویژه در گروه پرستاری شد.

سلامت نیوز: نماینده آبادان در مجلس طی نامه ای به وزیر بهداشت ضمن قدردانی از اجرای طرح تحول نظام سلامت خواستار اصلاح نظام پرداخت کارکنان بالینی نظام سلامت و رفع کمبود نیرو انسانی بویژه در گروه پرستاری شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، سید حسین دهدشتی در نامه ای خطاب به سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت با اشاره به طرح تحول نظام سلامت تصریح کرده است: در کشور طرحی تعقیب می شود که حاصل آن ارائه خدمات بهتر و کامل تر به بیماران است و بیمار به محض مراجعه به بیمارستان دیگر دغدغه خدمات، تجهیزات و داروی مورد نیازش را ندارد و در پایان نیز تنها 10 درصد از هزینه های درمان را می پردازد، نمی توان جز یک دستاورد بسیار بزرگ نام دیگری بر این طرح (تحول نظام سلامت) گذاشت.

بی شک اجرای طرح تحول نظام سلامت باعث رضایت مندی مردم عزیز شده، که موجب خرسندی و خوشحالی است.

در بخش دیگر این نامه آمده است: جای دارد تا به تمام کسانی که در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه های علوم پزشکی و بیمارستانهای سراسر کشور که باعث این تحول بزرگ شده اند، تبریک گفت و از تلاش های تیم سلامت که هر یک نقشی در به وقوع پیوستن چنین حرکت عظیمی داشته اند - که جامعه ما سالها منتظر آن بود و به حق شایسته ملت ایران می باشد- قدردانی شود.

این نماینده مجلس با اشاره به مشکلات پیش روی طرح تحول نظام سلامت تأکید کرده است: نکته ای که نباید از آن غافل شد بحث رعایت عدالت در نظام پرداخت و منابع انسانی است چرا که با اجرای این طرح ملی و با افزایش تعداد مراجعین به بیمارستانها متاسفانه نه تنها تعداد نیروهای بالین (پرستار، پیراپزشک و...) تغییری نکرد بلکه دریافتی این قشر خدوم نیز ثابت مانده است، مطمئناً موفقیت (بدون قید و شرط) در اجرای این طرح بزرگ مستلزم توجه ویژه به منابع انسانی (افزایش نیرو و انگیزه کاری) تیم نظام سلامت اعم از پرستار، پیراپزشک و... است.

در پایان این نامه از وزیر بهداشت در خواست شده است در صورت صلاحدید این موارد را در دستور کار قرار دهد:

- اصلاح نظام پرداخت کارکنان بالینی نظام سلامت (پرستار، پیراپزشک و...)

- رفع کمبود نیرو از طریق استخدام یا هر روش دیگر مخصوصاً در گروه پرستاری

- مطالبات کارکنان بالینی نظام سلامت به روز (به ویژه معوقات) و ماهیانه همراه حقوق، اضافه کار و کارانه نیز پرداخت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha