ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت كشور به منظور بهبود شرایط حمل و نقل معلولان، 12 میلیون لیتر بنزین را به عنوان سهمیه معلولان در هشت ماه پایانی سال 1387 اختصاص داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان بهزیستی، كاظم نظم‌ده، معاون امور توانبخشی این سازمان با اعلام این خبر افزود: طی جلسه‌ای با حضور مسئولان وزارت نفت و سازمان بهزیستی، مقرر شد میزان 50 هزار لیتر بنزین سهمیه روزانه در هشت ماه پایانی سال برای معلولان در نظر گرفته شود، كه این میزان سهمیه در ماه معادل یك میلیون و 500 هزار لیتر است و طبق برآورد‌ها در حدود 25 هزار معلول می توانند از این خدمت بهره‌مند شوند.
وی با اشاره به اینكه به دلایل متعددی نظیر عدم امكان استفاده معلولان از وسایل حمل و نقل عمومی، معلولان نیازمند سهمیه بیشتر بنزین برای خودروهای خود هستند، از تدوین دستورالعملی برای توزیع كارت های سوخت خبر داد و گفت: «سهمیه اختصاص یافته در قالب كارت‌های موقت به میزان 100 ، 300 و 450 در اختیار مركز بهزیستی در استان‌ها و در نهایت بر اساس اولویت‌هایی نظیر نوع معلولیت، شدت معلولیت، نوع كاربرد وسیله نقلیه در اختیار معلولان قرار خواهد گرفت.
نظم‌ده با مطلوب ارزیابی كردن شرایط جدید سهمیه سوخت بنزین معلولان گفت: در سال گذشته این سهمیه در اختیار فرمانداری ها قرار می گرفت و با معرفی سازمان بهزیستی كارت سوخت ویژه معلولین دریافت می شد اما امسال علاوه بر افزایش سهمیه مذكور به میزان دو برابر، روش توزیع نیز تسهیل شده و معلولان از دو هفته آینده برای دریافت سهمیه مذكور می توانند درخواست خود را به بهزیستی محل اقامت خود ارایه دهند.
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی در مورد چگونگی بررسی معلولیت‌ها و سقف سهمیه روزانه آن‌ها افزود: افراد معلول دارای خودرو، بستگان درجه یك معلول نظیر همسر و فرزند، بستگان درجه دو نظیر برادر، خواهر، پدر و مادر كه در تردد معلولین فعال هستند، از اولویت‌های تخصیص بنزین هستند.
وی با تاكید بر نظارت بر استفاده از این كارت‌ها گفت: كنترل و نظارت بر چگونگی استفاده از این كارت‌ها از طریق شماره سریال موجود بر روی كارت قابل كنترل و پیگیری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha