رئیس سازمان نظام پزشکی کل کشور ، لغو اختیارات این سازمان در تعیین تعرفه های پزشکی غیر دولتی را نادرست خواند و کیفیت خدمات درمانی و سلامت ایرانیان در سال آینده را ، نگران کننده دانست.

نگرانی از کیفیت پایین خدمات درمانی و سلامت ایرانیان در سال 86

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر ، دکتر شهاب الدین صدر امروز در نشستی با روسای انجمن های علمی تخصصی کشور که با حضور خبرنگاران ، در ساختمان شماره دو سازمان نظام پزشکی برگزار شد ، افزود: لغوبند "ک" تبصره 14 لایحه بودجه سال 1386 موجب تاسف و تعجب جامعه پزشکی شده است.

وی گفت: لغو این تبصره ( که به موجب آن سازمان نظام پزشکی در تعیین تعرفه های غیردولتی بدون نقش خواهد شد ) از سوی وزارت بهداشت و درمان ، سلامت مردم را به طور جدی به خطر خواهد انداخت.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور ، بودجه پیشنهادی سرانه درمان دولت به مجلس را اتفاقی بی سابقه عنوان کرد و افزود: این رقم از 3900 تومان سال 85 نیز کمتر و در حدود 3800 تومان است.

صدر ، این گونه تصمیم گیری ها را غیر منطقی خواند و در انتقاد به رفتار دستگاههای اجرایی تعیین تعرفه های پزشکی سال 85 را در ماه شهریور خسارت بار دانست.

وی ادامه داد: لغو اختیار سازمان نظام پزشکی در تعیین تعرفه های پزشکی هنوز مصوب نشده اما تمام پزشکان در این باره ابراز نگرانی کرده اند.

صدر یاد آور شد: در کشوری که همه ساله هزینه مسکن ، آب ، برق و تلفن و... بالا می رود چطور ممکن است سرانه سلامت مردم آن پایین بیاید.

وی با تاکید بر اینکه نرخ تعیین شده سرانه درمان در جیب پزشکان و یا مسئولان سازمان نظام پزشکی نمی رود ، افزود: بالا نرفتن تعرفه های درمانی دولتی یعنی "جواز دریافت های زیر میزی" و به این ترتیب با ثابت نگاه داشتن تعرفه ها در نظام بهداشت و درمان اغتشاش ایجاد شده و این کمبودها به شکل غیر قانونی از مردم دریافت می شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی کل کشور در اعتراض به این امر خواستار اصلاح بودجه ها شد و تصویب این تبصره را با اصل 46 قانون اساسی مغایر دانست.

وی متذکر شد: در جایی که تمام صنف ها حق دفاع از خود را دارند ، سازمان نظام پزشکی نیز به عنوان قدیمی ترین نظام صنفی خواهان کم شدن جفا در حق پزشکان است و از مسئولان تقاضا دارند در رسیدگی به این اعتراض هرمشکلی را به گردن جامعه پزشکی کشور نیندازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha