شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸
کد خبر: 116306

گاهی اوقات سکته‌های بدون درد خطرش بیشتر از سکته‌های با درد است. در واقع درد یک عامل هشدار دهنده است که اگر فرد دچار درد شود باید به پزشک معالج مراجعه کند تا در راستای درمان قرار گیرند

دیابتی ها مراقب سکته های بی علامت باشند

سلامت نیوز: گاهی اوقات سکته‌های بدون درد خطرش بیشتر از سکته‌های با درد است. در واقع درد یک عامل هشدار دهنده است که اگر فرد دچار درد شود باید به پزشک معالج مراجعه کند تا در راستای درمان قرار گیرند.

سکته‌های قلبی بسیار خطرناک هستند و 2 حالت دارد سکته‌های بی‌سرو صدا (بدون علامت) و سکته‌های پر سروصدا (با علامت) از انواع سکته‌های قلبی در افراد است که معمولا در میانسالی با سکته‌های پر سرو صدا بروز می‌کند.

ناصر اصلان‌آبادی متخصص قلب و عروق و فلوشیپ و مدیرگروه قلب دانشگاه علوم پزشکی تبریز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: سکته‌های قلبی بدون علامت با زمینه‌های خاصی در بیماران دیابتی بروز می‌کند.

سن بالا، تنگی نفس و بی‌حالی از علامت و نشانه‌های سکته‌های بدون علامت در انسان است که البته در میانسالی با علامت و معمولا سر و صدا بروز می‌کند. به سکته‌های قلبی بدون علامت بی سروصدا و به سکته‌های قلبی با سرو صدا می‌گویند.

وی افزود:‌ این افراد باید سالی یکبار تحت بررسی قرار گیرند تا دچار سکته‌های قلبی بدون علامت و با علامت نشوند. گاهی اوقات سکته‌های بدون درد خطرش بیشتر از سکته‌های با درد است. در واقع درد یک عامل هشدار دهنده است که اگر فرد دچار درد شود باید به پزشک معالج مراجعه کند تا در راستای درمان قرار گیرند.

وی اذعان داشت: پیشگیری بهترین کار در مرحله شناخت بیماری است که اگر پیشگیری نشود ممکن است فرد دچار بیماریهای خطرناک‌تر نیز گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha