وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور ضمن اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای امداد رسانی به مجروحین غزه گفت: منتظر ایجاد مسیر امدادرسانی در غزه هستیم.

وزیر بهداشت: منتظر ایجاد مسیر امدادرسانی در غزه هستیم

سلامت نیوز :وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور ضمن اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای امداد رسانی به مجروحین غزه گفت: منتظر ایجاد مسیر امدادرسانی در غزه هستیم.

دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در شبکه رادیویی سلامت با اشاره به اتفاقات اخیر در غزه افزود: بر اساس دستور رئیس جمهور محترم، مبنی بر کمک و حضور وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور و هلال احمر در مناطق مسکونی و محل درگیری، برای پذیرایی و درمان مجروحانی که در حوادث تأسف بار غزه دچار مصدومیت شدند، این دو نهاد نیز اعلام آمادگی کردند.

از این رو، بیمارستان های کشور پس از تجهیز و آماده سازی، آماده پذیرایی از مصدومانی هستند که به مراقبت‌های پزشکی نیاز دارند. همچنین تعداد قابل توجهی از پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران برای امداد رسانی به مردم مظلوم غزه اعلام آمادگی کردند.

وی ادامه داد: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نیز از همان ساعات اولیه امکاناتی را آماده ارسال کرد؛ ولی متأسفانه تا این لحظه اجازه ندادند که اقدام عملی صورت گیرد؛ و کشورهای همسایه ی فلسطین به خصوص مصر کوتاهی می کند، و تمام نهادهای بین المللی و بشر دوستانه با همه زرق و برقی که دارند، سکوت کردند و کمک نمی کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در ادامه با بیان این که به نظر می رسد در قرن 21 ، همچنان شاهد فجایعی از این قبیل هستیم، بیان کرد: چند روز پیش که در تهران نمایندگانی حضور داشتند، به نماینده مصر در خصوص ایجاد مسیر امداد رسانی به مجروحان غزه تذکر داده شد که با موافقت ایشان مواجه گردید؛ اما تا امروز مسیری برای ارائه خدمات پزشکی و درمانی به مجروحان ایجاد نشده است.

همچنین در دیدار با نمایندگان گروه های فلسطینی مستقر در ایران نیز تمامی راه های ممکن در این خصوص بررسی شد.

وی در پایان با بیان اینکه سکوت سازمان های بین المللی و کوتاهی در امدادرسانی به مردم غزه، نقض حقوق بشر است، اظهارکرد: با سازمان جهانی بهداشت، وزرای غیر متعهدها و وزرای کشورهای اسلامی در تماس بودیم، تقریباً هیچ قدم اجرایی برداشته نشده است، جز ابراز همدردی.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha