عضو شورای عالی نظام پرستاری با تاکید بر اینکه جامعه پرستاری هرگز به دنبال کار سیاسی نیست، اظهارداشت: اینکه پرستاران خواستار اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری آن هم پس از گذشت 7 سال هستند، کار سیاسی نیست.

وزیر بهداشت واقعیتهای تلخ پرستاری را ببیند

سلامت نیوز: عضو شورای عالی نظام پرستاری با تاکید بر اینکه جامعه پرستاری هرگز به دنبال کار سیاسی نیست، اظهارداشت: اینکه پرستاران خواستار اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری آن هم پس از گذشت 7 سال هستند، کار سیاسی نیست.


محمد شریفی مقدم در گفتگو با مهر با اشاره به صحبتهای اخیر وزیر بهداشت در خوابگاه دانشجویی امام علی(ع) که عنوان داشته بود اجازه نمی دهد کار سیاسی در وزارت بهداشت انجام شود، گفت: جامعه پرستاری فقط خواستار اجرای قانون است و هرگز به دنبال کار سیاسی نیست.

وی با طرح این سئوال که آیا اعتراض به عدم اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری پس از گذشت 7 سال، کار سیاسی است، افزود: آیا اعتراض به تعبیض های ناعادلانه در پرداختی های بین پزشکان و پرستاران، کار سیاسی است.

دبیرکل خانه پرستار ادامه داد: آیا اعتراض به اضافه کار اجباری و کمبود نیروی پرستاری در بیمارستانها، کار سیاسی است.

شریفی مقدم با اشاره به فشار کار مداوم پرستاران در بیمارستانها، گفت: افزایش ساعت کار پرستاران، باعث بالا رفتن خطای ناشی از کار سنگین می شود و در نتیجه، این بیماران هستند که در وهله اول آسیب می بینند.

وی با بیان این مطلب که اعتراض پرستاران به اختصاص بودجه 3 بسته از 7 بسته طرح تحول نظام سلامت به پزشکان، کار سیاسی نیست، تاکید کرد: به نظر می رسد وزیر محترم بهداشت می بایست کانالهای اطلاع رسانی را بازنگری کند و واقعیت های تلخ پرستاری را ببیند.

دبیرکل خانه پرستار با عنوان این مطلب که برخورد با پرستاران بعد از انقلاب فرهنگی در کشور تاکنون بی سابقه بوده است، اظهارداشت: بی احترامی و برخورد ناشایست با پرستاران، تحمیل اضافه کار اجباری و کم کردن طرح کارانه، از جمله برخوردهایی است که در بیمارستانها با پرستاران می شود.

شریفی مقدم با بیان این مطلب که جامعه پرستاری تا قبل از صحبتهای وزیر بهداشت در خوابگاه دانشجویی امام علی(ع) می اندیشید که وزیر با چنین برخوردهایی مخالف است و یا اینکه حداقل اطلاع ندارد، افزود: به نظر می رسد که وزیر بهداشت باید در مواجهه با مسائل و مشکلات جامعه پرستاری کشور، بازنگری داشته باشد.

عضو شورای عالی نظام پرستاری ادامه داد: بهتر است وزیر بهداشت، علت ترک شغل، مهاجرت ها، تغییر شغل و خانه نشینی پرستاران را بررسی کند.

وی در پایان با اعلام اینکه مشکلات مردم در بیمارستانها نشات گرفته از مشکلات جامعه پرستاری است، افزود: به نظر می رسد به جای برخوردهای ناشایست با پرستاران، به دنبال راه چاره ای برای حل مشکلات پرستاری بود. زیرا، ایجاد جو فشار و ارعاب و تهدید، اثر عکس خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • بنده یک پزشک هستم آنهم از نوع متخصصش! ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    17 0
    وزیر محترم بهداشت چندی پیش در پاسخ به اعتراض متخصصین خانم در مصاحبه با روزنامه ایران فرمودند: متاسفانه این تحصن ها به یک روال تبدیل شده که به تدریج این تجمعها را جمع خواهیم کرد! 4 مرداد 93 خبرنامه دانشجویان ایران: مسوولین وزارت بهداشت در اقدامی عجیب از طبقات فوقانی ساختمان وزارت بهداشت آب بر سر دانشجویان ریختند که موجب خشم تجمع کنندگان شد! خوب است که معنی جمع کردن تجمعات را همه بدانند! مسوولین وزارت بهداشت بهتر است به جای ریختن آب بر سر پزشکان و نادیده گرفتن مشکلات پرستاران در صدد حل مشکلات برآیند! همکاران محترم پرستار! از آن بسته هایی که تعریف شده به ما پزشکان هم فقط لعن و نفرین و توهینش میرسد و نه بیشتر!از این تعاریف در وزارت بهداشت زیاد است کو ضمانت اجرایی؟!موقع پرداخت کارانه ها که میرسد به هزار و یک بهانه آن چیزی که در قانون است پرداخت نمیشود! خیلی وقتها هم که حق آنکالی و... میرود جزء دیون!!! درد مشترک همه کارکنان نظام سلامت اعم از پزشک و پرستار ، قانون ستیزی و قانون گریزی و دور زدن قانون و زورگویی توسط بعضی افراد در وزارت بهداشت است ! اینها مشکلات اجتماعیست که اگر گوش شنوایی در وزارت بهداشت برای شنیدن این مشکلات صنفی وجود داشته باشد مسایل در رسانه مطرح نمیشود!
  • پزشک متخصص ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    16 0
    مسوولین محترم وزارت بهداشت بهتر است به این مهم توجه کنند که مشکلات پرستاران محترم و کارکنان نظام سلامت جدا از مشکل مردم نیست! متاسفانه مسوولین محترم وقتی طرح نظام نوین سلامت مینوشتند دو گروه فزضی در نظر گرفته اند : یکی مردم که خیلی مستحق دریافت خدمات هستند و دوم رباطهایی که باید خیلی خدمات برسانند که همانا ما پزشکان و همکاران محترم پرستار و کادر بهداشت و درمان هستیم! تعریف 23 شب آنکالی و مقیمی برای پزشک هم از همین دیدگاه نشات میگیرد!!! بهتر است مسوولین محترم وزارت بهداشت کادر درمان را جدا از مردم تصور نکنند و حداقل حقوق این قشر را نادیده نگیرند و کادر درمانی را فوق بشر نپندارند چون دودش به چشم مردم و مسوولین میرود! مثلی ست که: موشی درخانه صاحب مزرعه تله موش دید! به مرغ وگوسفند وگاو خبرداد. همه گفتند: تله موش مشکل توست به ما ربطی ندارد! ماری درتله افتاد و زن مزرعه دار راگزید! ازمرغ برایش سوپ درست کردند! گوسفند را برای عیادت کنندگان سر بریدند! گاو رابرای مراسم ترحیم کشتند! ودراین مدت موش ازسوراخ دیوارنگاه میکرد و به مشکلی که به دیگران ربط نداشت فکرمیکرد!!!
  • زن متخصص جراحی عمومی ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    11 0
    باسلام واحترام طرح تحول شروع شد خیلی هم ازرسانه ها تبلیغ شد همه به به وچه چه سردادندولی مگه هزینه ها توبیمارستانای دولتی چقدر بود که مردم نمی تونستن پرداخت کنن ؟وقتی ازمردم می پرسیم میگن مشکل ما هزینه دولتی نبود ازطرفی توبوق وکرنا کردن که به متخصص شبی 300میدیم قول دادن این پول رواول هرماه باحقوق بدن امروز 16ماهه هنوزندادن ماپزشکا به وزارت بهداشت بی اعتمادیم من یه زنم همسرم تهرانه با یه بچه 5ساله منوفرستادن یه شهر بسیارمحروم هرمزگان ماهی 2/5روز مرخصی دارم 30شب انکالم چون تک متخصص شهرم بعداسمشوگذاشتن طرح ماندگاری من که.فقط منتظر م به فرصتی پیش بیادفرارکنم هرجاهم میرم حتی توسوپرمارکت یه ادم بیسواد به خودش اجازه میده بگه ماهی9ملیون بهتون میدن چرامیخای ازاینجابری؟