شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۰
کد خبر: 116341

از زمان افلاطون می گفتند که افراد، علاقمند به دوستی با کسانی هستند که ظاهری شبیه خودشان دارند؛ اما حالا تحقیقات جدید نشان می دهد نه تنها ظاهر، که ژن ها هم در انتخاب دوست موثر هستند.

ژن‌ها در انتخاب دوست موثرند

سلامت نیوز: از زمان افلاطون می گفتند که افراد، علاقمند به دوستی با کسانی هستند که ظاهری شبیه خودشان دارند؛ اما حالا تحقیقات جدید نشان می دهد نه تنها ظاهر، که ژن ها هم در انتخاب دوست موثر هستند.

به گزارش سایت « smh»، شباهت ژنی دوستان واقعی به هم آن قدر زیاد است که انگار جد جد بزرگ آنها، یک نفر بوده است. برای نمونه، ممکن است شما و دوست تان در مورد حس بویایی، ژن های مشترکی داشته باشید.


البته ممکن است این شباهت در حد یک درصد «مارکرهای ژنتیکی» باشد، اما جیمز فاولر، پرفسور دانشگاه کالیفرنیا می گوید، این یافته می تواند نشانه مهمی برای فرضیه تکامل باشد. فاولر هم چنین می گوید آنها تنها یک گروه از افراد را بررسی کرده اند و اگرچه خودش اعتقاد دارد این نتیجه درباره گروه های دیگر هم صادق است، اما اثبات آن به آزمایش نیاز دارد.


علاوه بر این، نتیجه این بررسی ها نشان داد، افراد با کسانی دوست می شوند که سیستم ایمنی بدن شان کاملا با هم فرق دارد. این مساله می تواند یکی از رازهای بقای انسان باشد. مثلا اگر شما در مقابل بیماری شماره یک مقاوم باشید و دوست تان در مقابل بیماری شماره 2، هبچکدام از شما بیماری یک یا دو را از همدیگر نمی گیرید.
منبع:سلامانه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha