رئیس انجمن علمی جراحان ارتوپدی ایران با بیان اینکه در مواقعی که کمبود یا جوش نخوردگی استخوان وجود داشته باشد از عمل پیوند نسج بهره می‌بریم گفت: ما هنوز در همه حیطه‌های ارتوپدی و بویژه پیوند نسوج بر روی سلول‌های بنیادی کار نکرده ایم و تجربه‌ای در خصوص آن نداریم.

سلامت نیوز: رئیس انجمن علمی جراحان ارتوپدی ایران با بیان اینکه در مواقعی که کمبود یا جوش نخوردگی استخوان وجود داشته باشد از عمل پیوند نسج بهره می‌بریم گفت: ما هنوز در همه حیطه‌های ارتوپدی و بویژه پیوند نسوج بر روی سلول‌های بنیادی کار نکرده ایم و تجربه‌ای در خصوص آن نداریم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی انجمن علمی جراحان ارتوپدی ایران، دکتر غلامعلی عکاشه با اشاره به کاربرد تکنیک پیوند نسوج در ارتوپدی اظهار کرد: پیوند نسج و یا بافت در حوزه ارتوپدی، عمل شایعی است که در موارد بسیاری انجام می‌شود.

وی افزود: این عمل تحت عنوان پیوند استخوان انجام می شود که بسیار رایج است و در مواردی که کمبود استخوان یا جوش نخوردگی استخوان وجود داشته باشد از آن بهره می‌بریم.

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران در پاسخ به اینکه آیا از سلول‌های بنیادی در حین پیوند استفاده می شود، گفت: ما هنوز در همه حیطه‌های ارتوپدی و بویژه پیوند نسوج بر روی سلول‌های بنیادی کار نکرده ایم و تجربه‌ای در خصوص آن نداریم. در حال انجام تجربه جدیدی در این زمینه هستیم.

عکاشه ادامه داد: در این عمل از بافت استخوانی چه از خود بیمار و چه از سایر بافت های ذخیره شده در بانک پیوند استفاده می کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha