کافئین عامل تشدید گُرگرفتگی است

۱۳۹۳/۰۵/۰۵ - ۱۰:۲۹ - کد خبر: 116370
کافئین عامل تشدید گُرگرفتگی است

سلامت نیوز: متخصصان زنان تاکید دارند که مصرف کافئین موجب تشدید گُرگرفتگی و تعریق شبانه در زنان یائسه می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر «استفانی فائوبیون»، یکی از متخصصان این مطالعه از کلینیک سلامت زنان در مرکز پزشکی مایوکلینیک گفت:‌ هرچند این مطالعه هنوز در مرحله ابتدایی است اما تایید می‌کند که محدود کردن مصرف کافئین می‌تواند علائم گرگرفتگی و تعریق شبانه را در زنان یائسه کاهش دهد.

هرچند متخصصان معتقدند کافئین موجود در مواد خوراکی در زنانی که هنوز در شروع دوره گذار به یائسگی یا به اصطلاح در دوره «پیش یائسگی» هستند می‌تواند تاثیر متفاوتی داشته باشد و در این دوره کافئین موجب تقویت حفاظه، تمرکز و بهبود حالت روانی در آنان می‌شود.

در این بررسی اطلاعات بیش از 1800 زن یائسه در فاصله سال‌های 2005 تا 2011 میلادی مورد مطالعه قرار گرفت و علائم مصرف‌کنندگان کافئین با افراد دیگر مقایسه شد.

به گزارش هلث دی نیوز، دکتر فائوبیون گفت: علائم یائسگی می‌تواند برای زنان مشکل‌زا باشد اما راهکارهای کنترلی بسیاری وجود دارد که یکی از آنها دقت در انتخاب نوع مواد خوراکی مصرفی و تغذیه است.


نظر خود را بنویسید
(ضروری)
(ضروری)
CAPTCHA Imagereload
0.30888s, 19q