یکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳
کد خبر: 116372

همراهان یک بیمار در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج پزشک معالج را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

پزشک یاسوجی به جای دستمزد کتک خورد!

سلامت نیوز: همراهان یک بیمار در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج پزشک معالج را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
به گزارش سایت استان کهگیلویه و بویراحمد اردوان شهبازی پزشک معالج یکی از بیماران تالاسمی در بیمارستان یاسوج، بر اثر ضرب و شتم همراهان این بیمار، از ناحیه چشم چپ دچار شکستگی استخوان کاسه چشم شد. ذاکر سعیدی‌نژاد می‌گوید: بیمار یک خانم ۲۴ ساله دارای نوعی از بیماری تالاسمی پیشرفته به نام ماژور بود که علاوه‌بر قند خون بالا، سنگ کیسه صفرا نیز داشت. طبق تشخیص پزشک معالج، نوع سنگ صفرای این بیمار به‌گونه‌ای نبود که نیاز به عمل اورژانسی و فوری داشته باشد ضمن اینکه میزان قند خون بالای این بیمار نیز مانع از عمل جراحی وی می‌شد. رئیس بیمارستان شهید بهشتی یاسوج به خبرنگاران گفت: بر همین اساس و با توجه به موانع گفته شده، پزشک معالج دستور انتقال به بخش مراقبت‌های ویژه را صادر می‌کند تا بیمار به وضعیت پایدار برسد و پس از این وضعیت عمل شود ولی این بیمار در آی‌سی‌یو فوت می‌کند.
اردوان شهبازی پزشک معالج این بیمار نیز می‌گوید: دستور انجام تمام مراحل قبل از عمل توسط من داده شد ولی با وضعیت بیمار امکان عمل جراحی وی ناممکن بود. متخصص جراحی عمومی بیمارستان شهید بهشتی ادامه می‌دهد: پلاکت خون این بیمار ۵۵ هزار بود، در صورتی که برای عمل جراحی باید حداقل ۱۰۰ هزار باشد و دوم اینکه گلبول‌های سفید این بیمار نیز در وضعیت مناسب برای جراحی قرار نداشت. همچنین فشار خون بالا و قند خون کنترل‌نشده این بیمار که عدد ۲۴۰ را نشان می‌داد و قاعدتا باید زیر ۱۰۰ باشد از دیگر دلایل عدم جراحی وی بود. طبق آزمایش‌های مجددی که از این بیمار گرفته شد مشخص شد که عمل سنگ صفرای این بیمار اورژانسی نیست و نشانی از التهاب در کیسه صفرا نیز وجود ندارد.
وی تصریح کرد: نظر دکتر بیهوشی نیز این بود که اگر تحت عمل جراحی قرار گیرد، مطمئنا زیر عمل جراحی فوت کرده و قصور پزشکی رخ خواهد داد و بنابراین دستور انتقال به بخش مراقبت‌های ویژه داده شد تا بیمار به وضعیت پایدار(استیبل) برسد.
دکتر شهبازی درباره ضرب و شتم خود توسط همراهان متوفی می‌گوید: وقتی از اتاق عمل بیرون آمدم ناگهان کسی به من حمله کرد و بامشت به چشم چپم کوبید که نقش بر زمین شدم و استخوان کاسه چشمم شکست و اکنون دچار مشکل بینایی و دوبینی شده‌ام.
دکتر فرید مرادیان متخصص جراحی عمومی در این‌باره می‌گوید: کسانی که دچار بیماری تالاسمی پیشرفته ماژور هستند بین ۲۰ تا ۳۰ سال عمر می‌کنند. این بیماران به دلیل عوارض مستمر بیماری‌شان در معرض بسیاری از بیماری‌ها نظیر فشار خون، نارسایی قلبی، سنگ کیسه صفرا و قند خون (دیابت) هستند. این بیمار با توجه به اطلاعات مندرج در پرونده پزشکی‌اش، دچار بیماری دیابت کنترل‌نشده بود که در روز آخر عمرش عدد ۴۳۰ را نشان می‌داد و سطح خطرناکی برای بیمار است مخصوصا اگر دچار نارسایی قلبی هم باشد. گزارش سونوگرافی سنگ کیسه صفرا را در این بیمار نشان می‌داد اما نشانه‌ای از التهاب و عفونت کیسه صفرا که نیاز به عمل فوری داشته باشد در این بیمار وجود نداشت. این پزشک متخصص تصریح کرد: جراحی سنگ کیسه صفرا امری لازم است اما فوری و اورژانسی نبود و باید ابتدا دیگر بیماری‌های این فرد کنترل می‌شد و بعد عمل جراحی انجام می‌گرفت.  آن‌گونه که من پرونده بیمار را بررسی علمی و دقیق کردم هیچ‌گونه قصور پزشکی در پرونده این بیمار رخ نداده است.
دکتر محمدحسین حسین‌پور، متخصص بیهوشی نیز در این‌باره افزود: بررسی پرونده این بیمار نشان می‌دهد که دیابت بالای این بیمار مانع از انجام عمل جراحی شده و ابتدا باید دیابت کنترل و بعد عمل جراحی انجام می‌شد.
وی با اظهار تاسف از نوع برخورد با پزشک معالج گفت: این گونه برخوردها باعث می‌شود نه‌تنها پزشکان بومی استان را ترک کنند بلکه غیربومی‌ها نیز علاقه‌ای به خدمت در استان نداشته باشند. بیمارستان جای جیغ و داد و دعوا و جنجال و تجمع نیست و این امر باید خاتمه یابد. نبود امنیت کیفیت خدمات درمانی را کاهش می‌دهد.

منبع:روزنامه فرهیختگان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سید صادق ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    0 0
    انشاالله که همه ما عاقبت به خیر بشیم هم پزشکان و هم بیماران وهر گز هیچ پزشکی به بیمار توهین نکند وهیچ بیماری به پزشک تو هین نکند......