رئیس مرکز تحقیقات سرطانهای دستگاه ادراری و تناسلی، از سرطان پروستات به عنوان شایعترین سرطان مردان نام برد و تاکید کرد: این بیماری با تشخیص زودرس قابل درمان است.

شایعترین سرطان مردان

سلامت نیوز: رئیس مرکز تحقیقات سرطانهای دستگاه ادراری و تناسلی، از سرطان پروستات به عنوان شایعترین سرطان مردان نام برد و تاکید کرد: این بیماری با تشخیص زودرس قابل درمان است.

دکتر محمدرضا نوروزی در گفتگو با مهر، اظهار داشت: سرطان پروستات بیشتر مردان بالای 50 سال را درگیر می کند، حال آنکه آمارهای کشور امریکا نشان می دهد یک نفر از هر 9 مرد به سرطان پروستات مبتلا می شود.

به گفته وی، سرطان پروستات به 2 شکل خوش خیم و بد خیم ظاهر می شود، در صورت اول که بیشتر در مردان مسن دیده می شود با اختلالات ادرار خودنمایی می کند.

این جراح و متخصص بیماریهای کلیه و مجاری ادرار خاطرنشان کرد: حال آن که متأسفانه شکل بدخیم آن فاقد علامت است.در صورتی که بیماری در مراحل اولیه باشد (یعنی هنوز سرطان غده پروستات به سایر نقاط بدن انتشار نیافته) درمان هایی نظیر اشعه درمانی و جراحی قابلیت بهبود کامل بیمار را امکانپذیرمی نماید.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: حال اگر بیماری از مرز غده پروستات خارج و در بدن پخش شده باشد امکان درمان آن کمتر است.

عضو هیئت مدیره انجمن اورولوژی ایران ادامه داد: اما با درمانهای نگهدارنده که اصل آن بر اساس هورمون درمانی(کاهش هورمونهای مردانه) است امکان درمان برای بیمار نیز فراهم می شود.

نوروزی گفت: اگر مردان بالای 50 سال در خانواده پدری سابقه ابتلا به این سرطان را دارند نباید از دقت کافی در انجام چکاپ های دوره ای  نیز غافل شوند.

وی افزود: همچنین در صورت ابتلای پدر خانواده به سرطان پروستات، فرزندانش حتما باید از 40 سال به بالا و همین طور برادران بیمار نیز برای چکاپ های دوره ای مرتب اقدام نمایند.

نوروزی گفت: سرطان پروستات گاهی اختلال یا خون در ادرار ایجاد می کند و با عبور این سرطان از پروستات و درگیری استخوان های کمر، با کمر درد خودش را نشان می دهد.

وی در پاسخ به اینکه پوشش بیمه ای نسبت به درمانهای سرطان پروستات چگونه است، بیان کرد: خوشبختانه تمام درمانهای پروستات شامل پرتو درمانی، جراحی و هورمون درمانی در مراکز دولتی نیز تحت پوشش بیمه است. در بخش خصوصی هم بیمه های مکملی هستند که قابلیت پوشش دهی اشعه درمانی را دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha