رانت‌های قاچاق تجهیزات پزشکی در چند سال اخیر به حدی قدرت یافته‌اند که گویی رقابت را از دیگران دزدیده و منحصرا سود کلان این حوزه را به جیب می‌زنند.

سلامت نیوز: رانت‌های قاچاق تجهیزات پزشکی در چند سال اخیر به حدی قدرت یافته‌اند که گویی رقابت را از دیگران دزدیده و منحصرا سود کلان این حوزه را به جیب می‌زنند.

احمد آریایی‌نژاد عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران  اظهار داشت: رانت‌های قاچاق تجهیزات پزشکی در چند سال اخیر سود کلانی از واردات انحصاری این تجهیزات به جیب زده‌اند که تبدیل به یک چالش در حوزه بهداشت و درمان شده است.

وی گفت: این افراد سودجو تجهیزات پزشکی را با یک قیمت از کشورهای دیگری خریداری و به علت انحصاری بودن واردات توسط این افراد با چند برابر قیمت در داخل کشور به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی می‌فروشند.

وی گفت: نبود نظارت‌ها در این بخش به حدی برای این افراد سودآور بوده که اجازه وارد شدن هیچ فردی را به این حوزه نمی‌دهند و در واقع قاچاق تجهیزات پزشکی توسط این افراد به صورت علنی صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: حتی ممکن است تجهیزات وارد شده توسط این افراد کیفیت لازم را هم نداشته باشند اما به علت انحصاری وارد کردن توسط این افراد امکان مقایسه توسط مراکز درمانی وجود ندارد.

وی یادآور شد: کمیسیون سعی دارد جزئیات این مسئله را با مسئولان وزارت بهداشت به صورت تفصیلی بررسی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha