یکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸
کد خبر: 116396

یک متخصص طب سنتی راههای تقویت توده استخوانی را اعلام کرد و گفت: بهتر است برای تقویت استخوانها به رژیم غذایی، سبزی اضافه شود و در این میان سبزی های برگ دار به دلیل داشتن ویتامین K توصیه می‌شود.

معجونی برای تقویت استخوان

سلامت نیوز: یک متخصص طب سنتی راههای تقویت توده استخوانی را اعلام کرد و گفت: بهتر است برای تقویت استخوانها به رژیم غذایی، سبزی اضافه شود و در این میان سبزی های برگ دار به دلیل داشتن ویتامین K توصیه می‌شود.

علی حسینی در گفت‌وگو با فارس، گفت: برای تقویت بافت استخوانها بهتر است ویتامین ‌C بیشتر مصرف شود.همچنین کلسیم و ویتامین D نیز برای سلامت استخوانها لازم است به همین دلیل برای جذب کلسیم باید ویتامین C به میزان کافی مصرف کرد.

وی ادامه داد: در میان خوراکی‌های موجود،مصرف شیر و آب پرتقال بسیار توصیه می‌شود چرا که شیر تقویت کننده توده استخوانی و آب پرتقال هم جذب کلسیم را افزایش می دهد.

این متخصص طب سنتی با تأکید بر مصرف ماست و پنیر برای تقویت استخوانها گفت: مصرف شیر به دلیل قند موجود در آن و ایجاد سنگینی در بدن برای افرادی که معده درد دارند ناراحتی ایجاد می‌کند به همین دلیل به این بیماران توصیه می‌شود کلسیم را از ماست و پنیر آن هم به میزان کم دریافت کنند.

حسینی افزود: بهتر است برای تقویت استخوانها به رژیم غذایی، سبزی اضافه شود و در این میان سبزی های برگ دار به دلیل داشتن ویتامین K ، حبوبات و دانه های خوراکی توصیه می شود.

وی مصرف مکمل های کلسیم را با تجویز پزشک مناسب دانست و گفت: در مقابل باید مصرف برخی نوشیدنی ها مانند نوشابه های گازدار را کاهش داد چرا که اسید فسفریک موجود در آن، کلسیم استخوان ها را کم می کند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha