هموطنان در زمینه تخلفات اماكن عمومی و مواد غذایی به جز مواد خام دامی، عدم رعایت بهداشت فردی و فاضلاب كارخانجات می‌توانند با شماره تلفن 09678 ستاد فوریت سلامت محیط وزارت بهداشت، همه روزه از ساعت 8 تا 22 تماس بگیرند.

مهندس سید رضا غلامی، رییس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماكن وزارت بهداشت، در گفت وگو با ایسنا، با بیان این كه سال گذشته حدود 2 هزار متخلف اماكن عمومی به دستگاه قضایی معرفی و نزدیك به 44 واحد تعطیل شد، اظهار كرد: با شروع فصل گرما و براساس دستورالعمل ابلاغ شده در اردیبهشت 87 با همكاری سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط نظارت بر اماكن عمومی از جمله استخرها تشدید شد.

وی، استخرها را از اماكن و مراكز عمومی حساس در فصل گرما برشمرد و افزود: از این رو علاوه بر بازدیدهای روتین بازرسان بهداشتی، میزان دفعات نظارت‌ها تشدید شده است و در صورت دریافت هرگونه گزارش مردمی مبنی بر تخلف اماكن عمومی در اسرع وقت رسیدگی می‌شود.

مهندس غلامی، نظارت بر استخرها را شامل كیفیت و بهداشت آب،‌ گندزدایی، نظافت استخرها، عدم استفاده مشترك از وسایل شخصی، استفاده صحیح از دوش و حوضچه‌های قبل از ورود به استخر، كلرسنجی و نمونه برداری میكروبی آب دانست.

به گفته وی، به صورت دوره‌ای از محل رخت كن‌های استخرها نیز نمونه‌برداری می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha