دکتر علیرضا زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور با بیان اینکه :«فرستادن یک متخصص با آن همه هزینه‌های گزاف به یک شهر محروم نه تنها مبتنی عدالت اجتماعی نیست. بلکه اتلاف وقت و سرمایه و نیروی انسانی است.» تاکید کرد :«اگر قرار بود این کار پر سابقه به این شکل صورت پذیرد می‌بایست حداقل از یکی دو سال قبل به اطلاع ذینفعان می‌رسید تا خود را برای چنین شرایطی آماده سازند.»

فرستادن متخصص به مناطق محروم مبتنی بر عدالت اجتماعی نیست/یکی دوسال قبل تغییرات آزمون دستیاری را به اطلاع شرکت کنندگان میرساندید

سلامت نیوز :رییس كل سازمان نظام پزشكی طی نامه های به رییس مجلس شورای اسلامی در خصوص كاهش سهمیه دستیاری پزشكی اصلاح این مصوبه را خواستار شد.


به گزارش سلامت نیوز دکتر علیرضا زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور با بیان اینکه :«فرستادن یک متخصص با آن همه هزینه‌های گزاف به یک شهر محروم نه تنها مبتنی عدالت اجتماعی نیست. بلکه اتلاف وقت و سرمایه و نیروی انسانی است.» تاکید کرد :«اگر قرار بود این کار پر سابقه  به این شکل صورت پذیرد می‌بایست حداقل از یکی دو سال قبل به اطلاع ذینفعان می‌رسید تا خود را برای چنین شرایطی آماده سازند.»

متن کامل این نامه در زیر می آید:

جناب آقای دکتر علی لاریجانی
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

با احترام، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات، همان‌طور که مستحضرید آزمون دستیاری پزشکی یکی از مهم‌ترین و سخت‌ترین آزمون‌های کشور است که سالانه جمع عظیمی از نخبگان این رشته با هم به رقابت می‌پردازند. اخیراً در مجلس شورای اسلامی 30 درصد از سهمیه‌ی آزمون دستیاری پزشکی کاهش و به مناطق محروم اختصاص یافته است. این در حالی است که سابق بر این، ظرفیت این مناطق جزو ظرفیت‌های مازاد بوده و در حال حاضر از سهمیه‌ی اصلی آزمون کسر شده است.

از آنجا که بسیاری از همکاران پزشک نزدیک به چندین سال از عمر خویش را صرف آمادگی این آزمون می‌نمایند با این روش بسیاری از کسانی که نمرات بالاتری کسب کرده‌اند یا از انتخاب رشته دلخواه محروم و اجباراً به رشته‌هایی دیگر خواهند رفت و یا موجب سرخوردگی و یأس در آنان شده و موضوع مهم‌تر دیگر آنکه به رغم همه زحمات صورت گرفته روی به سوی خروج از کشور می‌نهند که اکنون نیز به طور فزاینده‌ای قابل مشاهده است. اگر قرار بود این کار بی‌سابقه به این شکل صورت پذیرد می‌بایست حداقل از یکی دو سال قبل به اطلاع ذینفعان می‌رسید تا خود را برای چنین شرایطی آماده سازند.

نکته قابل ذکر و مهم این که علی‌رغم همه تلاش‌های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بعضاً فرستادن یک متخصص با آن همه هزینه‌های گزاف به یک شهر محروم نه تنها مبتنی بر عدالت اجتماعی نیست، بلکه اتلاف وقت، سرمایه و نیروی انسانی است.

لذا از جنابعالی که از علاقه‌مندان به جامعه‌ی پزشکی می‌باشید خواهشمند است نسبت به اصلاح روند مذکور که خیر و صلاح کشور و آینده‌ی جوانان پر امید این مرز و بوم در آن لحاظ شده باشد به هر نحو متقضی که صلاح می‌دانید اقدام لازم را مبذول فرمائید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • متخصص زن مناطق محروم ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    19 0
    با تشکر ازرئیس محترم و فهیم نظام پزشکی جناب آقای دکتر زالی.باحذف طرح چه سهمیه آزاد وچه سهمیه خانمها برای تمامی پزشکانی که فعلا در حال گذراندن طرح هستند ویادر آینده باسهمیه مناطق آزاد یامحروم طرح خواهند گذراند نه تنها مشکلی برای مردم ایجاد نمیشود بلکه از هدر رفت بیت المال ودوباره کاری و تحقیر وتوهین به متخصصان کشور که به فرموده شما اتلاف وقت و سرمايه و نيروي انساني است جلوگیری خواهد شد..متخصصان مناطق محروم علیرغم توانایی، در حد یک بهورز به ارجاع دادن بیماران به دلیل نبود تجهیزات درمانگاهی واتاق عمل تخصصی بسنده میکنند که به معنی ارجاع متخصص به متخصص است ودر هیج جای دنیا این سیستم ارجاع قابل قبول ودفاع نمیباشد!خدایا به این مسئولین چه در مجلس ووزارت بهداشت بصیرتی عطا کن که به حرفهای پایه های سلامت که همانا پزشکان هستند ارزش قائل شوند وحرفهای آنان را بشنوند ودست از سخنان عوام پسندانه کمبود پزشک بردارند که قبل از کمبود پزشک ما کمبود تجهیزات وامکانات اتاق عمل تخصصی وفوق تخصصی داریم که صد درصد تهیه نخواهند شد وعاقلانه هم نیست که ما بیمارستانی تخصصی وفوق تخصصی مثل نور یا نگاه یا مرکز تخصصی قلب تهران را به تمام شهرستانها ببریم .اگر برفرض محال نمایندگان مجلس ووزارتخانه این بودجه را داشتند و اینکار راکردند آنوقت باید ازکمبود پزشک متخصص بنالند.خدایا به ما بیداری وصداقت وتوفیق قبول حرف حق را عطا فرما.ما پزشکان استدعا داریم برای همیشه سهمیه منطق محروم وزنان وطرح را حذف کنند چراکه اینکاربه نفع مردم است .همانطور که فرمودیدباید پزشک خانواده وسیستم ارجاع را تقویت کنند چرا که مراکز تخصصی وفوق تخصصی به پزشک متخصص نیاز دارند نه شهرستانهای بابیمارستان در حد درمانگاه!
  • حذف سهمیه زنان ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    18 0
    ریاست محترم نظام پزشکی،دوستان محترم بیائید با یک عزم ملی و وحدت پزشکان ایران طرح و سهمیه زنان ومناطق محروم وهرگونه سهمیه بازی را برای همیشه حذف وخائنان به مردم مناطق محروم را رسوا کنیم.
  • آرش ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    13 1
    راه حل با توجه به فاکتورهای مختلف وهمچنین تخصص گرایی مردم که توسط متخصصان به آن دامن زده میشود!متخصص شدن تمامی پزشکان بدون هیچگونه آزمون وبراساس علاقه پزشکان است در نتیجه سئوال فروشی وتقلب وآموزشگاه وکلاس دستیاری ودرآمد هنگفت از آن برای همیشه ازبین خواهد رفت
  • دکتر چاوشی ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    9 0
    از اینکه به درد دل ما گوش دادید سپاس اجرتون با اقا امام زمان
  • bita ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    2 0
    khaste nabashid vaghean.az ma ke gozasht.in shanse ma dahe 60 hast.kheili dar in dore dar haghe ma bachehaye tehran zolm shod.vaghean moteasefam ke majles yek chenin tarhe mohemiro ke sarneveshte30-40sal karo shoghle mano injoori na adelane tahte taasir gozasht!
  • سهمیه زنان:کمبود مراکز تخصصی نه کمبود متخصص! ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    16 0
    درد اصلی این همه ظلم در مورد پزشکان از یک مسئله ساده انگارانه در زمینه حضورصرف پزشک در مناطق محروم ناشی شده است. عده ای پزشک بدلایل صنفی نمایندگان مجلس غیر پزشک وغیرکارشناس در زمینه پزشکی را برای جذب پزشک متخصص دیروز باعنوان سهمیه زنان و امروز با عنوان محروم تشویق میکنند وجالب آنکه این نمایندگان آوردن پزشکان متخصص به شهرستانهای فاقد امکانات درمانگاهی واتاق عمل تخصصی واسیر کردن این پزشکان را افتخاردانسته وحتی نمایندگان محترم دراین زمینه چشم هم چشمی ورقابت هم میکنند!برای کاری بیهوده وتاسف بار که نه تنها باعث ارائه خدمت به مردم نمیشود بلکه دوباره کاری وهزینه تراشی برای مردم ایجاد میکندچرا که این پزشکان زن منخصص امروز و 30درصد سهممیه محروم آینده باید بیماران را به مرکز استان ارجاع دهند و کار شرم آور ارجاع متخصص به متخصص را علیرغم تواناییشان انجام دهند. خلبان بدون هواپیما چگونه میتواند پرواز کند!!.متاسفانه آنقدر وضع طبابت اسفناک شده که ما مسئولان یک مسئله اظهرمن الشمس را پیچیده میکنیم وبعد اقداماتی انجام میدهیم که به ضرر مردم تمام میشود! اگر پزشکان متخصص زن مناطق محروم به عدم وجود امکانات برای خدمت رسانی به دانشگاههای علوم پزشکی اعتراض کنند این مسئولان به علت برخی ملاحظه کاری ها!با نمایندگان درمورد حضور اجباری آنها همنوایی میکنند ومیگویند بودجه برای تجهیز کردن بیمارستانها وجود ندارد (راست هم میگویند چون در یک شهرستان که نمیتوان یک بیمارستان تخصصی وفوق تخصصی مثل بیمارستان نورایجاد کرد )ورئسای دانشگاهها میگویند طرح شما یک قانون است وشما باید در محل کار خود حضور صرفا فیزیکی داشته باشید! وبا حضور وغیابی مثل مدرسه ابتدایی پزشکان متخصص را برای کاری بیهوده مورد تحقیر وتوهین قرار میدهند واز پزشکان طلبکار هم هستند!!!( قابل توجه دکتر زالی محترم که باید مدافع حقوق پزشکان باشند) مسئله بعدی این است که ما هرسال ۲۵۰۰ نفر فارغ التحصیل تخصص داریم که همگی شان بمدت ۴ سال باید طرح بگذرانند.من سئوالم ازنمایندگان ووزارت بهداشت این است:این تعداد نیرو کفاف ارجاع دادن بیماران را به مراکز استان نمیدهد که شما دنبال سهمیه ۳۰ درصدی با ۱۲ سال خدمت ظالمانه هستید؟وبا اینکار به سهمیه آزاد ونخبه کشور لطمه میزنید. باکاری بیهوده وغیرضروری ضربه ای جبران ناپذیر به طبابت کشور وارد میکنید! پزشکان متخصص ایران در حال اشباع شدن هستند وچند سال بعد شما نمایندگان طرفدار کمبود پزشک به بیهودگی این رفتارها پی خواهید برد وآنموقع بسیار دیر خواهد بود!
  • آناهیتا رضایی ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    7 0
    هنوز هم دیر نیست ما حاضریم کمی دیگر صبر کنیم قانون اصلاح نسبی شود وما مجددا انتخاب رشته کنیم دوره دستیاری از اول مهر شروع شود.
  • بختیاری ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
    0 30
    جناب آقای دکتر زالی لطفاً ابتدا منطقاً اصول عدالت اجتماعی را تبیین نمایید و سپس به تنافی این طرح با آن بپردازید! آقای دکتر زالی این متخصصین از ابتدای تحصیل تا پایان دریافت مدرک تخصص غیر از این است که با پول نفت مردم مناطق محروم به صورت رایگان درس خوانده اند؟ تحصیل رایگان این قشر از باب خدمتی است که باید سالها در مناطق محروم و به محرومان انجام دهند و مسلماً تحصیل علم تجارت از باب کسب ارزآوری و درآمد سرشار از بیمارن متمول بیمارستان های خصوصی بالاشهر کلانشهرها نیست! تا کی باید این مردم فقیر از امکانات محروم باشند؟؟ آیا فکر نمی کنید با ورود متخصصین به یک منطقه ورود تجهیزات به مراکز درمانی آن مناطق توجیه پیدا خواهد کرد!؟ بهتر است به مردم به چشم چاه نفت نگریسته نشود زیرا بسیاری از محرومان و کوخ نشینان محتاج به خدمات درمانی به نان شب خود محتاجند و آیا خدمات تخصصی را یک پزشک خانواده و نظام ارجاع می تواند ارائه دهد؟! به هرحال گفتن از هر سوزی ساز خود را می خواهد و نوای هر سازی از سوز دل سوخته آگه نیست! زیرا می فرماید: "از درد سخن گفتن و از درد شنیدن ،با مردم بی درد ندانی که چه دردیست!" والسلام
    • انصاف و منطق! ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
      13 0
      "تا کی باید این مردم فقیر از امکانات محروم باشند؟" این که تاییدحرف دکتر زالی است که میزنید! برادر مدافع کمبود پزشک! "آیا فکر نمی کنید با ورود متخصصین به یک منطقه ورود تجهیزات به مراکز درمانی آن مناطق توجیه پیدا خواهد کرد!؟" این استدلال ابلهانه وظالمانه است!چطوره فوق تخصصها را هم مثل جراح قلب فوق تخصص چشم زیبای پلاستیک و... را هم به مناطق محروم ببرند !!!!تا شما از دیدن صرف آنها لذت ببرید وبه حضورشان افتخار کنید!به نظر شما چند سال صبرکنند ودر مناطق محروم بمانند تا یک بیمارستان مجهز تخصصی وفوق تخصصی با این کمبود بودجه نفتی!ساخته شودخوب است؟100 سال چطوره!! شما فکر میکنید در این 4 سال دوره رزیدنتی پزشکان چه کاری انجام داده اند؟آیا به بیماران متمول خدمت کرده اند؟یا به اهالی مناطق محروم؟بروید به بیمارستانهای آموزشی وسئوال کنید که مراجعان کیانند!این پزشکان از اول تا آخر دوره به مردم محروم وکمیته امدادی خدمت میکنند بی هیچ چشم داشتی! لطفا منطقی باشید وشعارهای عوام فریبانه ندهید!
    • پزشک منطقه محروم ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
      10 0
      ما میگیم نره شما میگید بدوش!!!!!! یادگیری یک مهارت آنهم اگر یاد بدهند دوره تخصص نام دارد عزیز هموطن ودر این میان هزینه ای صرف دستیار در دوره تخصص نمیشود که از جیب کمناطق محروم باشد!کار میکنی با حقوق 300 هزار تومان در ماه!اطلاعاتتان را زیاد کنید بعد اظهار نظر نمائید!خدمات تخصصی را در مرکز تخصص ارائه میکنند نه در روستا یا شهرستان با بیمارستان با تختهای خالی! همه روستائیان وشهرستانیها با اتومبیل ملی سمند وپراید وجاده استانداردی که نماینده شان برایشان ساخته براحتی به مرکز استان مراجعه وتوسط بهترین پزشکان متخصص وفوق تخصص ویزیت میشوند!!!
    • نیما ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
      9 0
      1- در ایران تحصیلات در دانشگاه های دولتی برای همه ی افراد آزاده و رایگان!! چه پزشکی، چه مهندسی و چه رشت های دیگر مانند هنر و انسانی! پس این فقط ما نیستیم که از پول نفت تحصیل می کنیم!! شما و آشنایانتان و دوستانتان هم از همین پول برای تحصیل استفاده می کنید!! 2- چاه نفت نه مال شماست نه مال بنده!! متعلق به همه ی ایرانیهاست. 3- چرا فقط رشته های پزشکی باید موظف به انجام وظیفه ی اجباری در مناطق محروم باشن و رشته های دیگه همچین تعهدی ندارن؟! 4- چقدر بهتر بود هر کسی در مورد مطلبی که اطلاع نداره قضاوت نکنه!! 5- اینکه برخی از پزشکان به وسیله ی روش های دیگه (تجارت، ساخت و ساز و ...) وضع مالی خوبی دارن دلیل نمیشه ملت به همه ی پزشکان به چشم یک سری افراد راحت طلب و مرفه نگاه کنن. 6- ما در طول تحصیل سختی زیادی می کشیم که خیلی از مردم چشماشون رو می بندن و نمی بینن. مثل بسیاری از کشورها حق یه پزشکه که درآمد خوبی داشته باشه. شما یه شب نخواب ببینم فرداش چه حالی داری!
  • کاردیولوزیست پزشک خانواده!!!! ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
    18 0
    دکترزالی خبرگزاری مهر6/5/93:"مثلاً در رشته‌ی قلب و عروق عدم وجود CCU و دستگاههای مختلف تشخیصی درمانی عمده‌ی سبب کاهش بازده آن متخصص در منطقه محروم یاد شده خواهد بود." آفرین بر دکتر زالی آزاده وصادق وشجاع.من کاردیولوژیست سهمیه زنان هستم و2 سال است در بیمارستانی که فقط یک الکتروکاردیوگرافی دارد مثلا بعنوان متخصص وقتم واستعدادم ومهارتم در حال هرز رفتن است وکار پزشک خانواده را دوباره کاری میکنیم.آقای دکتر از صنف ما دفاع کنید چرا که زورگویان اسم اعتراض ما را زورگویی قلمداد میکنند!به کجا پناه ببریم که اسیر عوام خواهی نمایندگان مجلس ووزارت بهداشت شده ایم .اصرار ادامه این کار که هیچ نفعی برای مردم مناطق محروم ندارد به نظر شما چه معنی میتواند داشته باشد؟ای مردم مناطق محروم برای گرفتن رای دوره بعدتان ما راقربانی میکنند و دلتان را به حضور ما خوش میکنند!! من کی وکجا برای این مردم محروم اکوکاردیوگرافی تست ورزش وآنژیوگرافی که کار اصی من است انجام خواهم داد؟حتما بعد از 12 سال!
    • مفتخرین خدمت ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
      8 1
      ماهم با یک خودکار وکاغذ وپنبه والکل چند سالی است به عمل جراحی تخصصی مردم مناطق محروم مشغولیم وهرروز شادتر وامیدوارتر از روز قبل به خدماتمان میبالیم ودعاگوی مسببین این توزیع عادلانه متخصص هستیم واز طلبکاری مسئولان ونمایندگان مجلس تشکر میکنیم چرا که حق با آنان است وباید خدمت کنیم وپولهایی هم که میگیریم به صندوق مستمندان می اندازیم چرا که ما رایگان دوره دستیاری را گذراندیم وچندین ملیاردبرایمان هزینه شد آنهم از جیب محرومان.امیدواریم روزی برسد که فوق تخصصها هم به جمع ما بپیوندند وبه مناطق محروم تشریف بیاورند تا بیماران در محل زندگیشان درمان شوند وایرانی بدون بیماری داشته باشیم......
  • عادل ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
    14 0
    اگر ما برفرض محال تمامی روستاها وشهرستانها را مجهز به تجهیزات تخصصی وفوق تخصصی!!! کنیم آنوقت این همه بیمارستانهای مراکز آموزشی کلان شهرها خالی از بیمار میشود واساتید وهیئت علمی ها و پزشکان باید به جای کارانه ،یارانه دریافت کنند!!!
  • دکتر پریسا ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
    9 0
    چرا انقدر دیر دکتر؟ کاش زودتر ازمون دفاع می کردید...
  • پزشک خانواده ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
    11 0
    آقای دکتر زالی! با راه اندازی تخصص پزشکی خانواده که بیشترین قدرت ومسئولیت را در اروپا وکانادا به عهده دارد مشکل حل خواهد شد.ما پزشکان خانواده مناطق محروم حاضریم این مسئولیت را پس از اخذ تخصص در این کشورها (بصورت بورسیه ) به عهده بگیریم .کشور ما شهرستانهایش پزشکی خانواده (نه پزشک عمومی)وسیستم ارجاع و هلیکوپتر برای بیماران اورژانسی وجاده استاندار د وانتقال بیماران سرپایی در صورت لزوم باسیستم سریع وغیرآلوده کننده محیط زیست (قطار برقی)نیاز دارد!
  • تصویب قانون بدون آمار نیاز!!! ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
    15 0
    دکتر عبدالرحمن رستمیان عضو کمیسیون بهداشت مجلس در پاسخ به اعتراض داوطلبان دستیاری به اعمال سهمیه 30 درصدی مناطق محروم خبرگزاری مهر6/5/93: "باید نیازهای تخصصی پزشکی هر استان و شهر را در آینده نزدیک و دور آن به صورت جامع ارزیابی کنیم تا بتوانیم برای ماندگاری نیروها در آنجا تصمیم گیری کنیم." نماینده محترم بدون دانستن نیاز استانها به پزشک متخصص ودادن آمار آن قانون تصویب میکنند؟حدایا ما کجازندگی میکنیم.اگربه نظر ما که پایه های سلامت کشوریم احترام قائلید اعلام میکنیم نیازی به متخصص در شهرستانها وجود ندارد وبخش خصوصی ودولتی اشباع شده وما باید در مراکز تخصصی کارکنیم نه در بیمارستانهای فاقد امکانات تخصصی با تختهای خالی!!!چرا که مثلا متخصصیم نه پزشک خانواده!ما کار پزشک خانواده را انجام میدهیم که ظلم به ملت وماست!!!وشما نمایندگان به حضور صرف ما افنخار میکنیدتصویب 30 درصد سهمیه برای منطقه محروم بدون بررسی !!!!تمامی شهرستانهای ایران 4 رشته پایه داخلی کودکان زنان جراحی عمومی بصورت قراردادی یا رسمی دارند ونیازی به متخصص جدید ندارند.
  • یک شهروند ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
    11 0
    من سئوالم از نمایندگان محترم تصویب کننده 30 درصد اینه اگر خدای نکرده از نزدیکان شما کسی مریض شد واحتیاج به درمان تخصصی داشت اورا به مرکز فاقد امکانات تخصصی شهرستان محروم خودتان میبرید؟حتی اگر متخصص یا فوق تخصص آنجا حضور داشته باشد؟حتما به تهران یا مرکز استان میبرید!هرچه را که به خود می پسندی به دیگران هم بپسند!این حق هر ایرانی واهالی همه جای ایران است که به مراکز مجهزتر وتخصصی تر مراجعه کند....
  • پیرمرد پشت کنکور دستیاری ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
    10 0
    دکتر زالی عزیز اگر اینها بتوانند کلا دستیار برنمیدارند!ولی چون بیمارستانها توسط رزیدنت اداره میشود نمیتوانند به یک بهانه ،پذیرش رزیدنت را حذف کنند!بنابراین دنبال راههای فراوان برای حذف رقیب هستند مخصوصا از مردان متخصص بیشتر میترسند! سهمیه مناطق محروم امسال هم با تعهد 12 ساله در جهت اهدافشان است!یعنی 30 درصد هیچ!!!!!خدا سزایشان را خواهد داد بزودی!
  • سهمیه زنان ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    8 0
    (ایسنا) 10مرداد93:وزیر بهداشت :"در دو ماهی که از طرح تحول نظام سلامت می‌گذرد 3000 متخصص در این زمینه اعلام آمادگی کرده‌اند. به این ترتیب طی دو ماه آینده 1400 نفر را در سراسر کشور توزیع خواهیم کرد. " دکنتر زالی عزیزازوزیر محترم به عنوان ریاست نظام پزشکی بخواهید که با افزایش 3000 نفر نیروی داوطلب و2500 نفر فارغ التحصیل تخصص امسال طرح 12 ساله ما سهمیه زنان راطبق قانون به 4 سال کاهش دهندو با این کارحق ما را به ما بازگردانند ،چرا که ادامه این روند بمدت 12 سال با این تعداد پزشک متخصص عملا غیرممکن بوده و تلف کردن بیهوده نیروی انسانی خواهد بود.اجرتان با خدا باد.