دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹
کد خبر: 116412

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی ایران از پیگیری ماجرای ضرب و شتم یک جراح در یکی از مناطق محروم کشور و تشکیل پرونده قضائی برای این حادثه خبر داد.

ورود نظام پزشکی به ماجرای ضرب و شتم یک جراح

سلامت نیوز: دکتر علی فتاحی با اشاره به حادثه ضرب و شتم یک جراح یاسوجی توسط بستگان متوفی، به مهر گفت: سازمان نظام پزشکی برای دفاع از جامعه پزشکی و تضمین امنیت کادر درمانی بیمارستان شهید بهشتی یاسوج امروزبه دستگاه قضایی اعلام شکایت کرد.

وی اظهار داشت: اینکه اولین وظیفه نظام پزشکی رسیدگی به حق و حقوق مردم است سر جای خود، اما ما وظیفه ای هم در قبال جامعه پزشکی داریم که نباید نسبت به آن بی تفاوت بود.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی ایران ادامه داد: حال اگر بیمار و همراهان خود را محق بدانند که به جای نیروی انتظامی، دادسراها و قاضی حکم را صادر و اجرا کنند دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود، بلکه منجر به عدم پذیرش بیماران پر خطر از سوی پزشکان می شود.

فتاحی، ضرب و شتم این جراح را سومین موردی دانست که در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج اتفاق افتاده و تأکید کرد: این در حالی است که تعداد چنین مواردی در کل بیمارستان های کشور بسیار نادراست.

وی خاطرنشان کرد: در سال 89 نیز در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج شاهد ضرب و شتم پرستاری از سوی بستگان بیمار بودیم که منجر به از دست دادن بینایی وی شد.

فتاحی افزود: متاسفانه یك بار نیز شاهد ضرب و شتم و پاره شدن پرده چشم یک پرستار در این بیمارستان بودیم و الان هم که شاهد ضرب و شتم شدید یک جراح هستیم.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی ایران، خواستار ورود وزارت بهداشت به این ماجرا شد و با اشاره به اینکه وظیفه این وزارتخانه تضمین امنیت پرسنل است، تاکید کرد: جدا از شکایتی که نظام پزشکی بر علیه بستگان آن بیمار متوفی انجام داده، در صورت شکایت از پزشک هم موضوع را پیگیری خواهیم کرد و در صورتی که کوتاهی صورت گرفته باشد وی را با اعمال حکم های مربوطه مجازات خواهیم كرد.

فتاحی در خصوص تبعات چنین رفتارهایی در محیط های بیمارستانی کشور، گفت: با چنین اقداماتی تمایل جراحان برای رفتن و خدمت رسانی در مناطق محروم کاهش می یابد و در صورت رفتن نیز با ترس و لرز کارهای پر ریسک پزشکی را انجام می دهند كه به طور قطع دروهله نخست مردم وبیماران دراین میان به شدت آسیب می بینند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha