دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴
کد خبر: 116424

چگونگی پاسخگویی به شکایات طرح تحول سلامت

سلامت نیوز :دبیر ستاد کشوری تحول نظام سلامت گفت: از اولین روز اجرای برنامه تحول نظام سلامت، بر نحوه اجرای بسته‌های خدمتی این برنامه در بیمارستان‌های وابسته به وزارت بهداشت نظارت قابل توجهی، صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد آقاجانی ضمن اعلام این خبر افزود: نظارت بر حسن اجرای برنامه تحول نظام سلامت در سطح دانشگاه به عهده رییس دانشگاه و در سطح ستاد مرکزی به صورت متمرکز به عهده معاونت درمان وزارت بهداشت است بنابراین طی برنامه ریزی های انجام شده، سیاست‌هایی در سطح دانشگاهی و ستادی تبیین شده است که طی آن به شکایات مردمی در اسرع وقت پاسخ داده شود و برنامه‌های نظارتی، جدی‌تر از قبل ادامه یابد.

وی یادآور شد: کمیته ویژه نظارت بر اجرای برنامه تحول نظام سلامت در وزارت بهداشت با عضویت نمایندگان معاونت‌های درمان، بهداشت، توسعه و مدیریت منابع، غذا و دارو، آموزشی، پرستاری، دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات و سازمان بیمه سلامت ایرانیان با محوریت حوزه درمان در همان روزهای ابتدایی تشکیل شد.

وی خاطرنشان کرد: "مدیریت اطلاعات و پاسخگوئی به شکایات واصله" از طریق سامانه پیامکی 20001590، تلفن 1590 و پایگاه اینترنتی tahavol.behdasht.gov.ir، پایش برنامه های ابلاغی و نظارت بر نحوه عملکرد دانشگاه و بیمارستان های تابعه در اجرای وظایف و مسئولیت های تعریف و ابلاغ شده را بر عهده دارد.

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: تاکنون 11 تیم بازرسی دبیرخانه اجرایی ستاد کشوری تحول نظام سلامت از 140 بیمارستان مشمول طرح و وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بازدیدهای دقیقی را به عمل آورده اند که ماحصل این نظارت ها ارائه 32 اخطار شفاهی و همچنین 26 اخطار کتبی به متخلفین بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha