وزیر بهداشت گفت: مداخله یونیسف به عنوان نیروی محرکه می تواند به تحقق حقوق کودکان در هر جای دنیا به ویژه کودکان غزه کمک کند.

سلامت نیوز :وزیر بهداشت گفت: مداخله یونیسف به عنوان نیروی محرکه می تواند به تحقق حقوق کودکان در هر جای دنیا به ویژه کودکان غزه کمک کند.
به گزارش مهر، دکتر سید حسن هاشمی در نامه ای خطاب به پروفسور لیک مدیر اجرایی یونیسف گفت: از زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود را به محل سکونت 1.8 میلیون فلسطینی در غزه را آغاز کرده تا به امروز (8 جولای) حداقل هزار و 52 فلسطینی کشته شده‌ و بیش از 6 هزار نفر زخمی شده‌اند که اکثر آنها غیرنظامی اعم از نوزادان، کودکان و جوانان هستند.

وی با اشاره به جلوگیری از ورود غذا، دارو و تجهیزات پزشکی برای امداد رسانی به مردم غزه افزود: بر اساس دستور کار یونیسف، این سازمان جهانی می تواند بر تصمیم گیرندگان نفوذ داشته و به تحقق حقوق کودکان در هر جای دنیا کمک کند.

وزیر بهداشت در ادامه گفت: همانگونه که در منشور مسئولیت‌های یونیسف آمده، این سازمان باید بر موانعی مانند فقر، خشونت، بیماری و تبعیض که بر سر راه کودکان قرار می‌گیرد، فائق آید.

هاشمی با اظهار امیدواری از اینکه یونیسف بتواند این ماموریت حیاتی را در نوار غزه به انجام برساند تا کمکهای انسانی به مردم آسیب‌پذیر برسد، تاکید کرد: حمله غیرانسانی اسرائیل در نوار غزه حتی در مدارس تحت سرپرستی سازمان ملل خشونتی جدی بر علیه کودکان و جوانان است و مداخلات یونیسف می تواند برای کمک به کودکان در فجایع جاری بسیار موثر و حیاتی واقع شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha