دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷
کد خبر: 116453

یک جراح و متخصص گوش، حلق و بینی گفت: سکته گوش به از دست دادن ناگهانی و بدون دلیل قدرت شنوایی گفته می‌شود گه متاسفانه در برخی موارد فرد شنوایی خود را تا پایان عمر از دست می‌دهد.

دلایل سکته گوش چیست؟

سلامت نیوز :یک جراح و متخصص گوش، حلق و بینی گفت: سکته گوش به از دست دادن ناگهانی و بدون دلیل قدرت شنوایی گفته می‌شود گه متاسفانه در برخی موارد فرد شنوایی خود را تا پایان عمر از دست می‌دهد.


دکتر محسن نراقی جراح و متخصص گوش، حلق و بینی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری آنا درباره از دست رفتن ناگهانی قدرت شنوایی در افراد گفت: برخی افراد بدون علت دچار از دست دادن قدرت شنوایی می‌شوند که این عارضه به عنوان سکته گوش در جامعه شناخته شده است.

وی افزود: عوامل بسیاری از قبیل ویروس‌ها، مشکلاتی که در جریان خون گوش داخلی ایجاد می شود و یا مشکلاتی که در سیستم ایمنی افراد بروز پیدا می‌کند ممکن است در بروز سکته گوش تاثیر گذار باشد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه تصریح کرد: ابتلا به این عارضه فرد را دچار مشکلات روحی فراوانی می‌کند و ممکن است این از دست دادن شنوایی سیستم تعادل گوش افراد را نیز تحت تاثیر قرار دهد و فرد علاوه بر کاهش شنوایی دچار سرگیجه‌های شدید نیز شود.

نراقی ادامه داد: این احتمال وجود دارد که به تدریج و در برخی افراد بخشی از قدرت شنوایی بازگردد و افراد دچار کاهش شنوایی شوند اما متاسفانه در برخی دیگر هیچ بهبودی حاصل نمی‌شود و فرد تا پایان عمر شنوایی خود را از دست می‌دهد.

این جراح و متخصص گوش، حلق و بینی در بخش دیگری از سخنانش درباره درمان افراد مبتلا به سکته گوش گفت: چون علت بروز این عارضه ناشناخته است درمان قطعی نیز برای آن وجود ندارد اما این دسته از بیماران باید تحت درمان قرار بگیرند و داروهایی را مورد استفاده قرار دهند تا بتوان از التهاب بیماری کاست و یا جلوگیری کرد.

وی تاخیر در مراجعه افراد را یکی از  موانع اصلی برای شناخت عوامل ایجاد کننده این بیماری دانست و افزود: برخی افراد بر این باور هستند که این از دست دادن قدرت شنوایی به صورت گذرا و به دلیل مسایل ساده مانند ایجاد جرم در گوش ایجاد شده بنابراین بسیار با تاخیر به پزشک مراجعه می‌کنند و این مساله موجب افزایش شدت بیماری و ناشناخته ماندن دلیل بروز آن شده است.

نراقی در پایان خاطرنشان کرد: به افراد توصیه می‌شود به هنگام بروز ناشنوایی و یا کاهش افت شنوایی به پزشک مراجعه کنند تا برای آنها شنوایی‌سنجی انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha