رییس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت گفت: سیاست‌های کلی سلامت نگاه کشور را در تمامی بخش‌های مرتبط با سلامت مشخص کرده است و قوانین ما در چارچوب این سیاست‌ها باید تعریف شود.

ضرورت تعریف مجدد قوانین همسو با سیاست‌های کلی نظام سلامت

سلامت نیوز : رییس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت گفت: سیاست‌های کلی سلامت نگاه کشور را در تمامی بخش‌های مرتبط با سلامت مشخص کرده است و قوانین ما در چارچوب این سیاست‌ها باید تعریف شود.

به گزارش ایسنا، دکتر رسول دیناروند، گفت: سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری دارای بندهای متعددی است که مسیر آینده و اهداف نظام سلامت را تعیین می‌کند و در چارچوب این سیاست‌ها است که وزارت بهداشت باید برنامه‌های خود را تنظیم کند.

وی با اشاره اینکه تنظیم برنامه های وزارت بهداشت در چارچوب این سیاست‌ها با آماده سازی برنامه نویسی برنامه ششم توسعه، مصادف شده است، افزود: باید تمامی اقدامات ما در برنامه ریزی‌های کوتاه مدت و پنج ساله لحاظ شود.

وی با اشاره به این که در این راستا 8 کمیته در وزارت بهداشت تشکیل شده، توضیح داد: اجرایی شدن برخی بندهای مربوط به سیاست های کلی سلامت به علت کمبود قانون نیاز به راهکارهایی با قانون گذاری مجدد دارد هرچند برای برخی نیز قانون موجود است و تنها باید برنامه ریزی اجرایی برای آنها در نظر گرفت.

رییس سازمان غذا و دارو همچنین با بیان این که جهت گیری های وزارت بهداشت در این حوزه شفاف است، خاطرنشان کرد: قاعدتا باید زیرساختهای قانونی، نیروی انسانی، مباحث مالی و بودجه های مورد نیاز و استفاده از فناوری های نوین را در برنامه ریزی هایمان در نظر بگیریم.

به گفته وی سیاست‌های کلی سلامت نگاه بلند مدت جمهوری اسلامی ایران را در تمامی بخش های مرتبط با سلامت مشخص کرده بنابراین قوانین ما در چارچوب این سیاست‌ها باید تعریف شود.

به عقیده دکتر دیناروند، قانونی مغایر با سیاست‌های کلی سلامت وجود ندارد. وزارت بهداشت نیز برای اجرایی کردن اهدافش در راستای این سیاست با قوانین دائمی، قانون پنج ساله ششم و قانون بودجه سال 94 همسو خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha