سلامت نیوز : یک جراح عمومی از تحقیقات جدیدی در پژوهشکده رویان برای بازسازی سرطان پستان خبر داد و گفت: این تحقیقات هنوز وارد عرصه عمومی نشده اما توسط رویان برای زنانی قابل است که مبتلا به سرطان پستان شده و این سرطان موضعی است.


لعبت گرانپایه در گفت‌وگو با فارس، گفت: تحقیقات جدیدی در پژوهشکده رویان برای بازسازی پستان آغاز شده است.

وی ادامه داد: این تحقیقات هنوز وارد عرصه عمومی نشده اما توسط رویان استفاده از سلول‌های بنیادین چربی برای زنانی است که مبتلا به سرطان پستان شده و این سرطان موضعی است.

این جراح عمومی گفت: در این نوع از جراحی،یک ربع از بافت سینه را برداشته و برای اینکه نافرمی ایجاد نشود سلول‌های بنیادین را تزریق می‌کنند که اگر این روش به نتیجه برسد می‌توانیم در بسیاری از موارد از آن استفاده کنیم چرا که دیگر این سلول‌ها جسم خارجی نیستند و انجام رادیوتراپی و سایر روش‌ها مانعی برای آن نخواهد بود.

دبیر مجمع درمانگران داوطلب محرومان سازمان نظام پزشکی افزود: وضعیت رشته جراحی در کشور ما خوب است و با بهترین دانشگاه های جهان برابری می‌کند و تحقیقات ما نشان می دهد از نظر جراحی در شرایطی هستیم که با تحقیقات روز دنیا یکسان است.

گرانپایه تصریح کرد: فقط پیشگیری،آموزش بهداشت و تشخیص زودرس برخی بیماری ها در ایران کمتر است.ما متاسفانه بعضی از سرطان ها را در مراحل پیشرفته تر می توانیم تشخیص بدهیم مثل سرطان معده یا پستان و درمان های اولیه را که الان در کشورهای دیگر در حال انجام است، ناچاریم کنار بگذاریم چون بیماران را در آن مراحل نمی بینیم.

وی افزود: اما اگر بتوانیم با آگاهی و آموزش بیماران،بیماری را در مراحل زودرس تشخیص دهیم همان روش های جراحی که در کشورهای دیگر انجام می شود را می توانیم در ایران هم انجام دهیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha