شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴
کد خبر: 116526

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از فعالیت رسمی رانت ‌های قاچاق تجهیزات پزشکی در کشور گفت: با توجه به دست‌ های پشت پرده‌ ای که در این رابطه وجود دارد یکی از دغدغه‌ های ما نظارت بر واردات تجهیزات پزشکی است.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از فعالیت رسمی رانت ‌های قاچاق تجهیزات پزشکی در کشور گفت: با توجه به دست‌ های پشت پرده‌ ای که در این رابطه وجود دارد یکی از دغدغه‌ های ما نظارت بر واردات تجهیزات پزشکی است.

عبدالرحمان رستمیان در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه واردات تجهیزات پزشکی به صورت قاچاق یکی از چالش های جدی حوزه تجهیزات پزشکی است، اظهار داشت: رانت ‌های قاچاق تجهیزات پزشکی در چند سال اخیر موجب شده تا سود کلانی از واردات انحصاری این تجهیزات به جیب عده ای برود و تبدیل به یک چالش در حوزه بهداشت و درمان شود.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: متاسفانه گروه هایی با استفاده از رانت‌ در بخش قاچاق تجهیزات پزشکی به طور رسمی فعالیت می ‌کنند و تجهیزات پزشکی را با یک قیمت از کشورها خریداری کرده اما چندبرابر قیمت به بیمارستان ‌ها و مراکز درمانی می ‌فروشند.
وی با بیان اینکه نبود نظارت ‌ها در ورود تجهیزات پزشکی موجب قاچاق این تجهیزات به صورت علنی شده است، گفت: با توجه به انحصاری بودن واردات این کالاها توسط این افراد امکان مقایسه توسط مراکز درمانی وجود ندارد.
رستمیان تصریح کرد: جزئیات این مسئله را با مسئولان وزارت بهداشت به صورت تفصیلی بررسی خواهیم کرد.
وی در پایان با بیان اینکه در بودجه سال جاری بالغ بر 2 میلیارد و دویست میلیون دلار برای دارو و تجهیزات پزشکی منابع در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: از این مبلغ حدود 400 میلیون دلار برای تجهیزات پزشکی است که انتظار می ‌رود تا  وزارت بهداشت با تدابیر مناسب تری مانع از قاچاق تجهیزات پزشکی شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha