مركز رشد داروهای گیاهی و طبیعی كشور در دانشگاه علوم پزشكی اصفهان راه‌اندازی شد.

دكتر عباس حاجی آخوندی، مشاور وزیر بهداشت در امور طب سنتی، مكمل و گیاهان دارویی با اعلام این مطلب خاطرنشان كرد: نقش این مركز مانند مراكز مشابه رشد واحدهای فن‌آوری، حمایت و هدایت از ایده‌های منجر به محصول نهایی محققان است و با پذیرش صاحبان ایده در قالب شركت‌ها و شخصیت‌های حقوقی و حمایت مالی، علمی و تجهیزاتی آنها تا تحقق تولید محصولات در حد صنعتی اقدام می‌كند. همچنین پس از صنعتی شدن هر واحد فن‌آوری آن واحد به مجموعه صنعتی كشور افزوده شده به صورت مستقل فعالیت خود را تداوم می بخشد ضمن این كه واحدهای فن‌آوری جدید به صورت مستمر پذیرش و حمایت می‌شوند.

وی افزود: توجه به طب سنتی و گیاهان دارویی می‌تواند تحولی علمی در بخش بهداشت و درمان كشور ایجاد كند و اصفهان با داشتن 40 درصد حجم تولیدات داروهای گیاهی موجود در بازار كشور كه ساخت داخلی دارند و همچنین سه كارخانه بزرگ صنایع گیاهان دارویی، پتانسیل خوبی در این زمینه دارد و می‌تواند به قطب بزرگ صنایع گیاهان دارویی در كشور بدل شود.

حاجی آخوندی ادامه داد: خوشخبتانه با حمایت‌های اجرایی و پشتیبانی استانداری و شهرداری اصفهان، هم در بخش تولید و فن‌آوری و هم در بخش خدمات و فرهنگ‌سازی از برنامه‌های توسعه رشد خدمات طب سنتی و صنایع گیاهان دارویی،‌ امیدواریم در آینده نزدیك شاهد ثمرات و نتایج این همكاری در ارتقای سلامت جامعه باشیم.

گفتنی است مراكز رشد داروهای گیاهی در دانشگاه‌های علوم پزشكی شیراز و تهران نیز به زودی راه‌اندازی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha