عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از تشکیل کمیته ویژه بررسی سموم میوه و سبزیجات در کمیسیون بهداشت خبر داد.

سلامت نیوز: عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از تشکیل کمیته ویژه بررسی سموم میوه و سبزیجات در کمیسیون بهداشت خبر داد.

عابد فتاحی در گفت و گو با پانا، با اشاره به رشد سرطان در پی استفاده از سموم بیش از حد در مواد غذایی گفت: همانطور که می دانید و آمارها نیز اعلام می شود اخیرا انواع سرطان ها، ناراحتی های گوارشی و بیماری هایی مانند دیابت در کشورمان زیاد شده و رو به افزایش است.
این نماینده مجلس ادامه داد: متاسفانه بیماری های گوارشی و سرطان ها شرایط غیرعادی پیدا کرده و حق ما این است که بدانیم چرا این همه بین مردم زیاد شده است. یکی از دلایلی که در این زمینه وجود دارد استفاده از سموم زیادی است که بر میوه ها و سبزیجات مصرفی وجود دارد. باید بدانیم که چقدر سمومی که در میوه ها استفاده می شود چقدر در بدنه میوه ها تأثیر گذار بوده و در میوه ها باقی می ماند.
وی افزود: قرار است کمیته ای در کمیسیون بهداشت مجلس تشکیل شود تا کاملا برای استفاده از سموم شیمیایی در میوه ها و سبزیجات تحقیق و نظارت شود. البته سازمان غذا و دارو هم برنامه های جدیدی را برای نظارت بر سموم محصولات کشاورزی در نظر گرفته و قرار است این برنامه ها به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ شود.
عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: محصولات مختلف کشاورزی باید در فواصل زمانی نمونه برداری شود پس از آن مورد بررسی و آنالیز قرار گیرد تا مواد کشاورزی که دارای سموم و فلزات سنگین بیش از حد هستند اطلاع رسانی شود.
فتاحی تصریح کرد: هزینه ای که برای درمان بیماری های سرطان می کنیم بسیار بالاست. اگر زیرساخت های استفاده از مواد غذایی و شیوه درست تغذیه را در میان مردم را ترویج دهیم که اگر این کار را انجام دهیم هزینه های درمان سرطان بسیار کاهش پیدا می کند و ما توانسته ایم شعار پیشگیری بر درمان را محقق کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha