داروهایی که منجر به ناشنوایی می‌شود

۱۳۹۳/۰۵/۱۱ - ۱۵:۰۳ - کد خبر: 116565
داروهایی که منجر به ناشنوایی می‌شود

سلامت نیوز: مصرف برخی داروها به ناشنوایی دائم هر دو گوش یا یکی از گوش‌ها منجر می‌شود که ممکن است غیر قابل برگشت باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، یک سری از داروها برای سیستم شنوایی بسیار خطرناک هستند؛ بیماران باید مراقب باشند این داروها را مصرف نکنند زیرا سریع واکنش نشان می‌دهند؛ در صورت مشاهده علائم مشکوک در گوش باید دارو کنار گذاشته شود و به پزشک مراجعه شود.

این ناشنوایی ممکن است غیر قابل برگشت باشد و به تدریج یا به طور ناگهانی رخ دهد.

این مسمومیت شنوایی اغلب به دوز دارو و مدت زمان استفاده بستگی دارد و می‌تواند حتی پس از قطع درمان نیز بیمار را دچار مشکل کند.

داروهایی که منجر به ناشنوایی می‌شوند:

*آنتی بیوتیک‌ها بخصوص آمینوگلیکوزیدها، وانکومایسین، ماکرولیدها و تتراسایکلین

*ضد قارچ‌ها

*ضد مالاریا

*ضد ویروس

*ضد سرطان به خصوص سیس پلاتین، vinca-alcaloïdes، تالیدومید

*داروهای قلبی عروقی

*داروهایی برای اختلال نعوظ

* داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی

*مسکن‌ها

البته باز هم داروهایی وجود دارند که موجب ناشنوایی می‌شوند مانند داروهای روماتولوژی و غدد، داروهای تثبیت آهن در بدن، immunosuppresseur، immunosuppresseur و ....!

تمام نشانه‌هایی که یک دارو مانند نشانه‌هایی از سرگیجه یا علائمی در گوش دارد باید در اختیار بیمار گذاشته شود.

منبع مجله: la revue médicale Prescrire


نظر خود را بنویسید
(ضروری)
(ضروری)
CAPTCHA Imagereload
0.3103s, 20q