نماینده مردم کرج در مجلس گفت: تقویت حوزه بهداشت و درمان بدون مشارکت بخش خصوصی امکان پذیر نیست.

سلامت نیوز: نماینده مردم کرج در مجلس گفت: تقویت حوزه بهداشت و درمان بدون مشارکت بخش خصوصی امکان پذیر نیست.

محمدجواد کولیوند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: متاسفانه امکانات و تجهیزات حوزه بهداشت و درمان البرز به هیچ وجه پاسخگوی جمعیت سه میلیونی این استان نیست.

وی افزود: در حال حاضر به دلیل کمبود امکانات بیمارستانی بسیاری از بیماران البرزی ناچار به مراجعه به بیمارستان‌های استان تهران هستند که این کارصرف وقت ،انرژی و هزینه بسیاری را به آنان متحمل ساخته است.

کولیوند، فرسودگی بیمارستان‌های استان را آسیبی جدی درحوزه بهداشت و درمان دانست و گفت: در حاضر نه تنها ساختمان اکثر بیمارستان‌ها بلکه امکانات و تجهیزات مورد استفاده در این مراکز نیز فرسوده هستند و در بسیاری از موارد آن طور که باید و شاید کارآیی ندارند.

وی ادامه داد: در این میان وضع بیمارستان‌های دولتی به دلیل وضعیت درآمدی نامناسب به مراتب بدتر از بیمارستان‌های خصوصی است و این بیمارستان‌ها گاه در تامین هزینه‌های جاری خود نیز با مشکل مواجه هستند.

کولیوند تصریح کرد: نمایندگان مردم در شهرستان های مختلف استان البرز پیگیر جدی جذب اعتبارات برای بهبود وضعیت بهداشت و درمان استان هستند.

وی یادآورشد: با بهبود وضعیت بهداشت و درمان استان می‌توان امیدوار بود که بیماران البرزی به جز تحمل درد و هزینه‌هایی که بیماری به آنها تحمیل می‌کند ناچار به طی مسیرهای طولانی به استان تهران و تحمل فشار روانی از خدمات رسانی نامناسب بیمارستان‌های البرز نخواهند بود.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: در حال حاضر سه بیمارستان در کرج ، فردیس و کمالشهر در حال احداث هستند که بدون شک با تکمیل و تجهیز آنها کیفیت و کمیت خدمات‌رسانی در این حوزه به میزان قابل توجهی ارتقا می یابد.

وی افزود: از میان این بیمارستان‌ها ،بیمارستان کمالشهر خیرساز و بیمارستان‌های کرج و فردیس توسط بخش دولتی احداث می‌شوند .

وی اظهار کرد: تجهیز و تکمیل بیمارستان امری هزینه بر است؛چراکه امکانات ودستگاه‌های مورد نیاز این بخش معمولا گران و وارداتی هستند.

وی در پایان گفت: بدون شک ارتقای حوزه بهداشت و درمان استان بدون مشارکت بخش خصوصی و خیرین امری دشوار محسوب می‌شود؛ چراکه دولت به تنهایی از عهده تامین همه اعتبارات این حوزه بر نمی‌آید و در این مسیر خیرین و بخش خصوصی باید وارد کار شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha