رئیس مرکز هوا و تغییرات اقلیم سازمان محیط زیست گفت: با قطع مصرف بنزین پتروشیمی تعداد روزهای هوای پاک دو برابر شده است به طوری که سال گذشته ۳ روز هوای پاک داشتیم اما امسال تاکنون 6 روز هوای پاک داشته‌ایم.

سلامت نیوز: رئیس مرکز هوا و تغییرات اقلیم سازمان محیط زیست گفت: با قطع مصرف بنزین پتروشیمی تعداد روزهای هوای پاک دو برابر شده است به طوری که سال گذشته ۳ روز هوای پاک داشتیم اما امسال تاکنون 6 روز هوای پاک داشته‌ایم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، یوسف رشیدی امروز در مراسم بازدید رئیس سازمان محیط زیست کشور از سازمان انتقال خون تهران گفت: با قطع مصرف بنزین پتروشیمی تعداد روزهای هوای پاک دو برابر شده است به طوری که سال گذشته سه روز هوای پاک داشتیم اما امسال 6 روز شده است.

وی ادامه داد: تعداد روزهای ناسالم نیز کاهش یافته و امسال به دلیل خشکسالی پدیده طوفان و گرد و غبار را داشته‌ایم که یکی از روزهای آلوده هم به همین دلیل بوده است و آلودگی به دلیل سوخت فسیلی در این مدت گزارش نشده است.

رشیدی افزود: طبق گزارشی که در سال‌های 2008 تا 2011 در اروپا به دست آمده و جمعیت 39 میلیون نفری را مطالعه کرده 19 هزار مرگ به دلیل ذرات کمتر از 2.5 میکرون بوده است و اگر این آمار را با مرگ 6 هزار نفر در تهران مقایسه کنیم می‌توانیم میزان جدی بودن این آلاینده را پی ببریم که باعث تغییر ساختار حرکت خون شده است.

رئیس مرکز هوا و تغییرات اقلیم سازمان محیط زیست تصریح کرد: ما به دنبال اصلاح سوخت به تنهایی نیستیم بلکه اصلاح سوخت فقط یکی از عوامل است و پایه اقدامات بعدی می‌تواند باشد.

وی گفت: در رابطه با میزان بودجه نیز طی ماه‌های گذشته 7 هزار قسمت در واحد بوده که اکنون یک صدم شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha