نتایج مطالعات جدید در آمریکا از شیوع گسترده باکتری مهلک «CRE» در جنوب شرقی آمریکا خبر می‌دهد.

سلامت نیوز: نتایج مطالعات جدید در آمریکا از شیوع گسترده باکتری مهلک «CRE» در جنوب شرقی آمریکا خبر می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، باکتری CRE‌ مقاوم به دارو به دلیل اینکه بسیار مهلک و غیرقابل درمان است از سوی کارشناسان بهداشت فدرال آمریکا به عنوان «باکتری مخوف» معروف شده است. شیوع این باکتری موجب نگرانی مسئولان و متخصصان بهداشتی این کشور از بروز یک مشکل ملی شده و برخی از آنها معتقدند که شیوع این باکتری حاکی از فرا رسیدن عصر افول آنتی‌بیوتیک‌ها است.

موارد ابتلا به «باکتری مقاوم به آنتی‌بیوتیک کارباپنیم» یا CRE در میان کارکنان بیمارستانی در جنوب شرق آمریکا حد فاصل سال‌های 2008 تا 2012 میلادی پنج برابر افزایش یافته است.

«دوریک جی. اندرسون»، متخصص ارشد این مطالعه و استادیار پزشکی دانشگاه «دوک» در‌این‌باره گفت: تلاش می‌کنیم تا زنگ خطر را درباره شیوع این باکتری به صدا درآوریم چرا که این اتفاق برای همه ما در نظام سلامت یک مشکل بزرگ محسوب می‌شود.

باکتری‌های خانواده CRE به افراد ضعیف و آسیب‌پذیر و بیماران بستری شده در بیمارستان‌ها حمله کرده و حدود نیمی از مبتلایان به این عفونت خونی را از بین می‌برند.

به گزارش«پرس سیتیزن»، باکتری CRE‌ یکی از بدترین میکروب‌های مقاوم در برابر آنتی‌بیوتیک‌ها است که بیماران بستری شده در بیمارستان‌ها را آلوده می‌کند. بنابر اعلام مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا (CDC) از هر 25 بیمار بستری شده در بیمارستان‌ها یک نفر به دست‌کم یکی از عفونت‌های بیمارستانی مبتلا می‌شوند.

بروز و شیوع این باکتری‌های مرگبار با استفاده بیش از حد آنتی‌بیوتیک‌ها و خلاء داروی موثر در کنترل عفونت‌ها در بیمارستان‌ها تشدید می‌شود. متخصصان می‌گویند که پزشکان اغلب با اصرار والدین یا خود بیماران برای یک گلودرد، سرفه یا بیماری‌های ساده ناچار به تجویز آنتی‌بیوتیک می‌شوند.

«کوین کاوانا»، یک فعال کنترل عفونت‌ها می‌گوید: این رویه باید متوقف شود چرا که این مسئله مشکلات زیادی را ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: ‌تنها در موارد ضروری باید از آنتی‌بیوتیک‌ها استفاده کرد ضمن اینکه بیمارستان‌ها باید از رعایت بهداشت کارکنان خود اطمینان حاصل کنند و مطمئن شوند که آنها دست‌های خود را مرتب شسته، تجهیزات پزشکی را تمیز نگه می‌دارند و در مواجهه با بیماران عفونی مختلف دستکش و روپوش‌های خود را تعویض می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha