سلامت نیوز :با اعلام گسترش بیماری ابولا در غرب آفریقا؛ اعضاء بسیج جامعه پزشکی آماده شرکت در طرح سازمان جهانی بهداشت برای مبارزه با بیماری ابولا متخصص پوست و مو و عضو بسیج جامعه پزشکی گفت: آماده شرکت در طرح سازمان جهانی بهداشت برای مبارزه با بیماری ابولا در آفریقا هستیم طرح سازمان جهانی بهداشت بسیار خوب است و درصورت اعزام تیم های پزشکی از ایران، بسیج جامعه پزشکی برای کمک رسانی به مردم آفریقا شرکت خواهد کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج جامعه پزشکی؛ وبسایت رسمی سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: کشورهای غرب آفریقا با همکاری سازمان بهداشت جهانی برای مقابله با ویروسی اسرارآمیز و مرگ بار به نام ابولا Ebola تلاش خود را می کنند که از مارس گذشته تاکنون،  جان 729 تن را در سیرالئون، نیجریه، لیبریا و گینه گرفته است.


سازمان بهداشت جهانی طرح یکصد میلیون دلاری برای مقابله با شیوع ویروس ابولا در غرب آفریقا را آغاز کرده است و این در حالی است که آمار قربانیان این ویروس از زمان شیوع آن در مارس گذشته به بیش از هفتصد تن رسیده است.

 

سازمان بهداشت جهانی در بیانیه ای در ژنو اعلام کرد: " این میزان پول برای بکارگیری پزشکان و نیروهای امداد لازم در مبارزه با بیماری ابولا هزینه می شود."مارگارت چان، رئیس سازمان بهداشت جهانی و رهبران کشورهای غرب آفریقا شامل سیرالئون، ساحل عاج، لیبریا و گینه که شاهد بزرگ ترین تهاجم ویروس ابولا هستند روز جمعه در کوناکری پایتخت گینه گرد هم آمدند تا نحوه اجرای طرح یکصد میلیون دلاری مشترک برای مقابله با این بیماری را مشخص کنند.
 

نمایندگان بسیج جامعه پزشکی آماده شرکت در طرح سازمان جهانی بهداشت
در همین خصوص با "دکتر سید ناصر عمادی متخصص پوست و مو، عضو بسیج جامعه پزشکی و از اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران که همواره به صورت فعالانه در طرح های بهداشتی و درمانی ایران در کشورهای آفریقایی شرکت داشته است" گفتگو کردیم، وی در این خصوص گفت: طرح سازمان جهانی بهداشت بسیار خوب است و درصورت اعزام تیم های پزشکی از ایران، بنده اولین کسی هستم که به عنوان نماینده بسیج جامعه پزشکی برای کمک رسانی به مردم آفریقا شرکت خواهم کرد.


این متخصص پوست و مو گفت: "در ابتدا وزارت بهداشت تصمیم گیرنده برای اعزام کادر درمانی از ایران می باشد که می بایستی این اقدام از دو جهت بررسی شود. از نظر اعزام نیروی انسانی متخصص و از نظر تامین بودجه و مشارکت در انجام پروژه سازمان جهانی بهداشت برای تامین دارو و تجهیزات آزمایشگاهی."
ابولا به شدت کشنده و ناشناخته است .


وی گفت: این بیماری عفونی که همراه با تب، ضعف و بی حالی، درد مفاصل و خونریزی پوستی و داخلی می باشد که نهایتا منجر به شوک عفونی و ایست قلبی می شود به شدت واگیر دار و ناشناخته است به طوری که می توان مدعی شد اگر شخصی مبتلا شود به طور قطع کشته خواهد شد.


دکتر عمادی افزود: کانون بیماری در کشور سیرالئون در غرب آفریقا است و هنوز مشخص نیست این عفونت مهلک ناشی از انسان، حیوان و یا عفونت مشترک انسان و حیوان می باشد.


وی گفت: بیماری ابولا به قدری خطرناک است که پزشکان برای ارتباط با بیماران مبتلا شده می بایستی از لباس های سفیدی که از مواد مخصوص درست شده و هیچگونه راهی برای نفوذ بیماری ندارند، استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha