سلامت نیوز :سازمان یونیسف که باید برای بهبود وضعیت و زندگی کودکان دنیا فعالیت کند، اعلام کرد که تا روز شنبه، یازدهم مرداد، دست کم 2٩6 کودک فلسطینی در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه جان باخته اند. 

 به گزارش ایرنا، رادیو فرانسه شنبه شب با اعلام این خبر افزود: صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) وابسته به سازمان ملل متحد امروز اعلام کرد که 30 درصد از قربانیان غیرنظامی در غزه کودکان بوده اند.  بر اساس این گزارش، آمار کودکان قربانی در غزه که توسط یونیسف جمع آوری می شود، همچنان رو به افزایش است.  به گفته مسئولان این سازمان بین المللی که در سال ١٩46 میلادی با هدف بهبود وضعیت کودکان ایجاد شد، ˈبررسی ها نشان می دهد آمار بچه های جان باخته در غزه طی 4٨ ساعت اخیر باز هم بیشتر خواهد شدˈ.  

رادیو فرانسه خاطرنشان کرد: یونیسف بر موقتی بودن آمار تأکید دارد و می گوید این اعداد و ارقام از طریق منابع مختلف جمع آوری و بررسی می شود.  بر اساس آخرین تحقیقات یونیسف از روز هشتم ماه ژوئیه تا دوم ماه اوت (17 تیر تا 11 مرداد) مرگ دست کم 2٩6 کودک فلسطینی طی بمباران ها و شلیک های رژیم صهیونیستی ثبت شده است.  

بر اساس این گزارش، قربانیان شامل ١٨٧ پسر و ١٠٩ دختر هستند که 2٠٣ نفر از آنها کمتر از دوازده سال داشتند.  شمار کل شهدای فلسطینی در جریان حملات اخیر رژیم صهیونیستی به بیش از ١6٠٠ نفر می رسد. حدود 9 هزار نفر دیگر نیز تاکنون مجروح شده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha