عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با یادآوری درج اگهی‌ در برخی از روزنامه‌ها مبنی بر اجاره سوئیت مبله در تهران برای چند روز٬ نسبت به اخاذی موجرها از مستاجران هشدار دارد و گفت: باید دستگاه‌های مسئول هر چه سریع‌تر با چنین پدیده‌هایی برخورد لازم را داشته باشند.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با یادآوری درج اگهی‌ در برخی از روزنامه‌ها مبنی بر اجاره سوئیت مبله در تهران برای چند روز٬ نسبت به اخاذی موجرها از مستاجران هشدار دارد و گفت: باید دستگاه‌های مسئول هر چه سریع‌تر با چنین پدیده‌هایی برخورد لازم را داشته باشند.


عباس قائیدرحمت در گفت وگو با خانه ملت، با یادآوری واگذاری و اجاره سوئیت‌های مبله در تهران برای چند ساعت یا چند روز٬ گفت: در صورتی که نظارتی بر این مدل اجاره منازل وجود نداشته باشد مشکلات بسیاری از نظر اقتصادی و امنیتی در کشور رخ خواهد داد.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی٬ با بیان اینکه اجاره منزل و سوئیت برای مدت کوتاه به افراد اگر با رعایت اصول شرعی و قانونی باشد ایرادی ندارد٬ افزود: وجود منازل و آپارتمان های خالی در تهران و اجاره آن‌ها در مقایسه با هتل‌هایی که هزینه‌های گزافی را به مردم تحمیل می‌کند بی‌تردید با استقبال بیشتری از سوی افراد مواجه می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با تاکید بر اینکه هر نوع اجاره سوئیت و منزل به افراد باید با دریافت کارت شناسایی آنان و رعایت قانون همراه باشد٬ تصریح کرد: متاسفانه دریافت نکردن کارت شناسایی از افرادی که منازل و سوئیت‌ها را اجاره می‌کنند و بی‌توجهی به اینکه فرد مستاجر با کسی که در این سوئیت‌ها اقامت دارد چه نسبتی دارند مشکلات اخلاقی بسیاری را بروز خواهد داد.

وی با بیان اینکه باید نظارت دقیقی بر چگونگی اجاره سوئیت‌ها و منازل در تهران و سایر شهرهای کشور وجود داشته باشد٬ افزود: باید با روزنامه‌هایی که بدون داشتن مستندات کافی اقدام به انتشار آگهی اجاره منازل و سوئیت‌ها برای مدت چند ساعت یا چند روز اقدام برخورد شود.


مسئول رسیدگی و نظارت بر آگهی روزنامه‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس نهم، با مسئول دانستن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برخورد با چنین آگهی‌هایی، ادامه داد: وزارت فرهنگ باید با نظارت بر تمامی بخش‌های روزنامه‌ها و مطالبشان از انتشار آگهی‌هایی که غیراخلاقی و غیر قانونی است جلوگیری کند.

قائیدرحمت با تاکید بر ضرورت ورود پلیس برای برخورد با هر نوع تخلفی در خصوص اجاره سوئیت‌های مبله برای چند ساعت تا چند روز در تهران٬ گفت: اجاره هر نوع واحد مسکونی حتی برای چند روز نیز در حیطه قوانین صنفی بوده و باید با اخذ مجوز باشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با یادآوری انتشار اخباری از کلاهبرداری و اخاذی از مستاجرانی که اقدام به اجاره سوئیت‌های مبله در تهران کرده‌اند٬ افزود: اخاذی با کارگذاشتن دوربین‌هایی در منازل اجاره‌ای از سوی موجر تخلف دیگر این سویت‌هاست که باید از سوی پلیس به جد مورد پیگیری قرار بگیرد.

وی ادامه داد: منازلی که برای مدت کوتاهی بدون نظارت دستگاه های مسئول اجاره داده می شوند بلایی برای آبروی افراد شده که باید از سوی دستگلاه قضا و همچنین پلیس مورد رسیدگی قرار گیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی٬ از ضرورت ورود و برخورد پلیس اماکن با اجاره آپارتمان‌ها و سوئیت‌های مبله با شرایط یاد شده خبر داد و تصریح کرد: نباید آبروی افراد فدای منفعت‌های مالی برخی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha