دردها و آسیب های عاطفی چگونه التیام می یابند؟ آیا تنها راه مقابله با این دردها کمک گرفتن از مشاوران است یا مسکن های دارویی هم در کاهش آنها تأثیر گذار هستند؟ بر اساس تحقیقات انجام شده برخی از قرص های مسکن مانند ایبوپورفن در تسکین آسیب ها و دردها احساسی نقش مهمی ایفا می کنند.

آیا مُسکن های دارویی التیام بخش دردهای عاطفی هستند؟

سلامت نیوز: دردها و آسیب های عاطفی چگونه التیام می یابند؟ آیا تنها راه مقابله با این دردها کمک گرفتن از مشاوران است یا مسکن های دارویی هم در کاهش آنها تأثیر گذار هستند؟ بر اساس تحقیقات انجام شده برخی از قرص های مسکن مانند ایبوپورفن در تسکین آسیب ها و دردها احساسی نقش مهمی ایفا می کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، شاید ایده تجویز مسکن برای کاهش مشکلات روحی ایده چندان جدیدی نباشد. اما آنچه نتایج این تحقیق را از یافته های پیشین متمایز می کند اثبات این نکته است که، اثر گذاری داروهایی هم چون ایبوپورفن در التیام دردهای عاطفی تنها در زنان دیده می شود. در واقع صدمه دیدن احساسات و عواطف انسانی بخشی از یک رابطه نزدیک است، آنچه در اینجا اهمیت دارد توانایی فرد برای صحبت یا فکر کردن در مورد تجربیاتی از این قبیل است.

از طرف دیگر نحوه مواجه زنان و مردان با مشکلاتی از این دست متفاوت است، بنابراین هنگام کمک کردن به آنها برای رفع مشکلات احساسی یا زناشویی که درگیر آن هستند باید از شیوه های متفاوتی استفاده کرد. یکی از راه های درمانی استفاده از داروهای مسکنی مثل ایبوپرفن است، که اغلب برای دردهای جسمانی نه چندان شدید و تب تجویز می شود. اما تحقیقات نشان داده است که همین داروها زمانی که به زنی خیانت شود، به کمک او می آیند و در کاهش درد های او اثر گذار هستند.

اما به دلیل برخی تفاوت های فیزیولوژیکی این داروها تأثیری در تسکین آسیب های عاطفی به مردان ندارد. زیرا شواهدی وجود دارد که نشان می دهد، آن بخشی از مغز مردان که آنها را قادر می سازد تا احساسات خود را تنظیم کنند با آن بخشی که دردهای فیزیکی و عاطفی را پردازش می کند در ارتباط است. بنابراین مصرف مسکن های دارویی تنها باعث می شود آنها دردهای عاطفی و اجتماعی خود را پنهان و سرکوب کنند.

با این حال استفاده از ایبوپورفن به عنوان یک التیام دهنده دردهای عاطفی تنها با نظارت پزشک باید صورت بگیرد، زیرا مصرف بیش از اندازه این دارو با افزایش احتمال سکته های مغزی و حتی مرگ در ارتباط است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha