یکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۳
کد خبر: 116653

یک روانشناس گفت: اگر تحقق نیاز کودکان به تأخیر بیفتد، قهر میکنند.

سلامت نیوز: یک روانشناس گفت: اگر تحقق نیاز کودکان به تأخیر بیفتد، قهر میکنند.

محمدعلی سپهوندی در گفتوگو با ایسنا، درباره علل قهر کودکان اظهار کرد: وقتی کودکی از دست پدر و مادر خود ناراحت میشود و توان دشمنی با آنها را ندارد، قهر میکند.

وی با اشاره به اینکه لجاجت کودکان در نهایت سبب قهر آنها میشود، اظهار کرد: قهر کردن کودکان از زمانی که او به دوران کودکی اولیه وارد میشود، آغاز شده و با شروع شدن امر و نهی پدر و مادر، کودک قهر میکند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان تصریح کرد: یکی از عمده دلایل قهر بین کودکان، بیتوجهی والدین به اوست؛ کودک برای رسیدن به خواستهها و یا جلب توجه بزرگترها قهر میکند.

این روانشناس ادامه داد: کودکان در سنین اولیه به شدت نیاز دارند که پدر و مادر آنها را به آغوش طبیعت و گردش برده و بیش از پیش به آنها توجه کنند.

سپهوندی اضافه کرد: نیازهای کودکان شامل نیاز به فیزیولوژیک، ایجاد ایمنی و امنیت، تعلق و وابستگی، صحبت و ملاطفت بوده که در صورت بیتوجهی والدین به این موارد، کودک از دست پدر و مادر قهر میکند.

وی اظهار کرد: وقتی پدر و مادر به نیازهای کودک خود پاسخی ندهند، او قهر کرده و با لجبازی قصد دارد که به هدفش برسد.

این روانشناس خاطرنشان کرد: در برخورد با بچههایی که زیاد قهر میکنند بهتر است که پدر و مادر رویه معقولی را در پیش گرفته و در برابر خواستههای نامعقول او پاسخ منفی داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha