مدیر کل اداره نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی از اعلام سقف قیمت تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیماران به داروخانه‌های بیمارستانی در قالب اجرای طرح تحول نظام سلامت خبر داد و گفت: داروخانه هیچ مرکز درمانی نمی‌تواند بالاتر از سقف قیمتی اعلام شده، فاکتور صادر کند.

سلامت نیوز: مدیر کل اداره نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی از اعلام سقف قیمت تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیماران به داروخانه‌های بیمارستانی در قالب اجرای طرح تحول نظام سلامت خبر داد و گفت: داروخانه هیچ مرکز درمانی نمی‌تواند بالاتر از سقف قیمتی اعلام شده، فاکتور صادر کند.

مهندس سید حسین صفوی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص اجاره دادن داروخانه‌های بیمارستانی و اقلامی از تجهیزات و ملزومات پزشکی که بعضا با قیمتی بیشتر از خارج بیمارستان به مصرف بیماران می‌رسد، گفت: یکی از مشکلاتی که در سال‌های گذشته با آن روبرو بودیم، بحث اجاره‌های سنگین داروخانه‌های بیمارستانی بود.

وی در این باره افزود: مشخص است که داروخانه‌ها برای تامین این اجاره‌ها مجبور بودند سود زیادی را روی برخی اقلام بکشند. از آنجا که حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی قیمت گذاری مصوب و مشخصی نداشت، این سودها در بسیاری از مواقع بر روی ملزومات پزشکی اعمال می‌شد و قیمت ملزومات پزشکی افزایش می‌یافت.

صفوی به اقدامات انجام شده در جهت قیمت‌گذاری تجهیزات و ملزومات پزشکی اشاره کرد و گفت: با اقدامات انجام شده در زمینه قیمت‌گذاری تجهیزات به دنبال اجرای طرح تحول نظام سلامت، سود قانونی در این تجهیزات مشخص و سقف قیمت مصرف کننده تجهیزات را نیز به مراکز درمانی اعلام کرده‌ایم. بنابراین داروخانه هیچ مرکز درمانی نمی‌تواند بالاتر از سقف قیمتی اعلام شده، فاکتور صادر کند. این موارد به صورت دقیق پیگیری می‌شود و با تخلفات احتمالی قطعا مطابق قانون برخورد می‌شود.

وی در این باره افزود: بر این اساس داروخانه‌هایی که نمی‌توانند با این سود کار کنند، قطعا ادامه فعالیت نخواهند داشت و سایرین نیز طبق قیمت‌های اعلام شده به کارشان ادامه می‌دهند. با این اقدام عملا از اجحاف در حق بیماران جلوگیری می‌شود.

مدیر کل اداره نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی همچنین گفت: کاهش قیمت در حوزه‌های مختلف تجهیزات پزشکی، متفاوت است؛ به طوری که در برخی حوزه‌ها بعضا 50 تا 60 درصد کاهش قیمت داشته‌ایم. هزینه‌های اصلی بیماران اغلب به سه حوزه اصلی قلبی – عروقی، چشمی و ارتوپدی مربوط می‌شود که توجه ویژه‌ای به قیمت‌گذاری تجهیزات این حوزه‌ها شده است. در مجموع به طور متوسط حدود 30 درصد کاهش قیمت در تجهیزات پزشکی داشته‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha