معاون رییس جمهوری با اشاره به آتش‌سوزی جنگل گلستان گفت: آتش‌سوزی جنگل‌ها عمدتا به دلیل بی‌توجهی افراد است، اکنون هم برای یافتن مقصران حادثه پیگری‌های قانونی صورت می‌گیرد.

سلامت نیوز: معاون رییس جمهوری با اشاره به آتش‌سوزی جنگل گلستان گفت: آتش‌سوزی جنگل‌ها عمدتا به دلیل بی‌توجهی افراد است، اکنون هم برای یافتن مقصران حادثه پیگری‌های قانونی صورت می‌گیرد.

دکتر معصومه ابتکار در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با آتش‌سوزی جنگل گلستان که عصر جمعه آغاز شده بود، گفت: این آتش‌سوزی از دیروز مهار شده است، اما افرادی که از طبیعت استفاده می‌کنند باید بدانند که سهل‌انگاری باعث بروز چنین مشکلاتی می‌شود. این افراد باید از ایجاد هرگونه آتش خودداری کنند و اگر به هر دلیلی مجبور به این کار هستند، از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنند، چراکه اینگونه محیط‌ها فوق‌العاده خشک و مستعد آتش‌سوزی هستند.

ابتکار با تاکید بر اینکه مسئولان سازمان محیط زیست و منابع طبیعی از کوچکترین مساله‌ای در این حوزه غافل نمی‌شوند، افزود: حتی یک درخت که به واسطه بی‌مبالاتی افراد آتش بگیرد، سازمان محیط زیست و منابع طبیعی پیگری قانونی خواهد کرد و هیچ مماشاتی نسبت به افراد بی‌توجه به محیط زیست نخواهیم داشت.

رییس سازمان محیط زیست ادامه داد: اتفاقاتی مانند آتش‌سوزی جنگل گلستان عمدتا به دلیل بی‌توجهی افراد است، اکنون هم برای یافتن مقصران حادثه پیگری‌های قانونی انجام می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: کوچکترین جرقه می‌تواند جنگل بزرگی را به آتش بکشد امیدواریم دیگر این اتفاقات در مناطق جنگلی ما تکرار نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha