یکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۵

مدیر کل برنامه ریزی جذب و آموزش اهدا کننده سازمان انتقال خون ایران گفت: 20 درصد خانم های ایرانی دچار کم خونی هستند.

سلامت نیوز: مدیر کل برنامه ریزی جذب و آموزش اهدا کننده سازمان انتقال خون ایران گفت: 20 درصد خانم های ایرانی دچار کم خونی هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر بابک یکتاپرست ظهر یکشنبه در نشست خبری هفته انتقال خون اظهار داشت: 49 درصد جمعیت کشورمان را خانم ها تشکیل می دهند که این جمعیت بالغ بر 35 میلیون نفر می شود که از این بین 18 میلیون نفر آنها به عنوان زن فعال می توانند در بحث اهدای خون مشارکت داشته باشند.

وی با اعلام اینکه سهم اعطای خون زنان در سال 92 فقط 50 هزار نفر از جمعیت 18 میلیونی بوده است افزود: کاهش مشارکت زنان در اهدای خون به مسائل متعددی بازمی گردد که یکی از آنها بحث فرهنگی است.

یکتاپرست با اعلام اینکه در سال 84 سهم زنان از اهدای خون در کشور 10 درصد بوده است افزود: متاسفانه طی این سال ها میزان مشارکت زنان در اهدای خون کاهش یافته است.

وی در ارتباط با اهدای خون هنرمندان برای کمک به مجروحین غزه اظهار داشت: این اهدای خون تنها به عنوان یک حرکت نمادین و در جهت همبستگی با مردم غزه انجام شده است چون ارسال خون و فرآورده های خونی از کشوری به کشور دیگر مشکل و تقریبا غیر ممکن است زیرا ارسال خون و فرآورده های خونی نیازمند یک زنجیره سرد است که امکان آن تا حدود زیادی ممکن نیست.

وی در ارتباط با سهم استانها در مصرف خون نیز گفت: استانهای تهران، مازندران، فارس و خراسان رضوی به ترتیب بیشترین مصرف کنندگان خون در کشور هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha