رئیس سازمان انتقال خون تهران گفت: در تهران با ترافیک روبرو هستیم و زمان طلایی برای رساندن خون از بین می‌رود بنابراین با همکاری پلیس راهنمایی رانندگی خودروهای خون‌رسان به عنوان خودروی امدادی مجوز خواهند گرفت.

سلامت نیوز: رئیس سازمان انتقال خون تهران گفت: در تهران با ترافیک روبرو هستیم و زمان طلایی برای رساندن خون از بین می‌رود بنابراین با همکاری پلیس راهنمایی رانندگی خودروهای خون‌رسان به عنوان خودروی امدادی مجوز خواهند گرفت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، فاطمه نادعلی در نشست خبری به مناسبت چهلمین سالگرد تاسیس سازمان انتقال خون گفت: تهران 12 میلیون نفر جمعیت دارد و به 148 بیمارستان در شهر تهران خدمت‌رسانی باید انجام گیرد به همین دلیل با حجم بالایی از درخواست برای دریافت خون مواجه هستیم.

وی ادامه داد: به صورت روزانه 6 هزار درخواست واحد خون ثبت می‌شود و این در حالی است که از 4 هزار و 500 نیرو در سراسر کشور فقط 450 نفر در سازمان انتقال خون تهران مشغول هستند و با این تعداد، 20 درصد اهدای خون در این سازمان انجام می‌شود.

نادعلی گفت: دو برابر فعالیت انتقال خون سایر استان‌ها در تهران انجام می‌شود و طبق برآوردها به 900 نفر نیرو نیاز داریم و کمبود نیروی انسانی بسیار مشهود است.

رئیس سازمان انتقال خون تهران افزود: با این حجم کار در استان تهران و انجام جراحی‌های پیشرفته بیماری‌های صعب‌العلاج، شیمی‌درمانی و ... توجه ویژه‌ای از نظر اعتبارات ونیروی انسانی می‌طلبد.

وی همچنین گفت: به دلیل اینکه خودروهای خون‌رسان در سطح تهران با ترافیک روبرو بودند و زمان طلایی از دست می‌رفت با پیگیری پلیس راهنمایی و رانندگی قرار شد در طرحی به عنوان خودروهای امدادی بتوانند به سرعت امر خون‌رسانی را انجام دهند.

همچنین صدیقه امینی، معاون تنظیم کیفیت سازمان انتقال خون ایران گفت: سازمان توجه ویژه‌ای بر روی خون سالم دارد و اهداکنندگان خون در کشور ما سالم‌ترین گروه‌های جامعه هستند اما مسئله فرهنگسازی باید از کودکی آغاز شود.

وی ادامه داد: سازمان انتقال خون از بهترین روش‌های موجود برای سلامت خون استفاده  می‌کند که حذف فرد اهداکننده توسط اهداکننده، خودحذفی محرمانه، آزمایش غربالگری و انتخاب توسط پزشکان ماهر از این روش‌ها به شمار می‌رود.

امینی گفت: تحریم از سال‌های گذشته بوده و ادامه دارد و در ورود کالاها دچار مشکل بودیم اما سازمان انتقال خون تمام تلاش خود را در انتخاب کیت برای غربالگری انجام داده است و طبق گزارش مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت گزارشی مبنی بر انتقال عفونت‌هایی مانند ایدز از راه خون وجود نداشته است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha