دبیرکل خانه پرستار از ارسال نامه سرگشاده ای با امضای 24 هزار پرستار به رئیس جمهور خبر داد و گفت: این نامه به منظور حل مشکلات حوزه پرستاری نوشته شد که هنوز به آن پاسخی داده نشده است.

نارضایتی جامعه پرستاری از وضعیت موجود

سلامت نیوز: دبیرکل خانه پرستار از ارسال نامه سرگشاده ای با امضای 24 هزار پرستار به رئیس جمهور خبر داد و گفت: این نامه به منظور حل مشکلات حوزه پرستاری نوشته شد که هنوز به آن پاسخی داده نشده است.

محمد شریفی مقدم در گفت و گو با پانا، با اشاره به برگزاری جلسه شورای عالی نظام پرستاری با وزیر بهداشت برای حل مشکلات پرستاران گفت: قرار بود جلسه به منظور حل مشکلات پرستاران با وزیر بهداشت برگزار شود که هنوز برگزار نشده است.
دبیرکل خانه پرستار با بیان اینکه در وضعیت فعلی میزان نارضایتی پرستاران در سطح جامعه موج می زند، اظهار داشت: جامعه پرستاری از وضعیت موجود ناراضی هستند و این نارضایتی در حال سرریز شدن است و به شکل های مختلف از طریق ارسال نامه و پیام به مسئولان خود را نشان می دهد.
وی با انتقاد از پزشک سالاری در وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: شدت پزشک سالاری در این دوره از فعالیت وزارت بهداشت بسیار زیاد است و این بی تفاوتی به نیروهای پرستاری باعث می شود مردم خسارت ببینند و توصیه ما به وزارت بهداشت این است که سیاست های حوزه پرستاری را به نفع این قشر از جامعه قرار دهند.
عضو شورای عالی نظام پرستاری با تأکید بر اینکه حرفه پرستاری به عنوان یک شغل سخت و زیان آور شناخته شده که همراه با استرس و اضطراب برای پرستار است، گفت: چرا که پرستاران همیشه در مواجهه با بیماران بدحال هستند و عوامل بیماری زا سلامت آن ها تهدید می کند اما به دلیل کمبود نیروی پرستاری و نداشتن برخی مزایا مکان استفاده پرستاران از مزایای قانون مشاغل سخت و زیان آور وجود ندارد.
وی با اشاره به موضوع اضافه کار اجباری پرستاران نیز یادآور شد: مسئولان حوزه پرستاری با بهانه قرار دادن بیماران، به پرستاران اضافه کار اجباری تحمیل می کنند، در حالی که با افزایش ساعت کار پرستاران خطای ناشی از کار آنها نیز افزایش پیدا می کند.
شریفی مقدم با اشاره به ارسال نامه به رئیس جمهور گفت: نامه سرگشاده ای در روز 17 خردادماه امسال با امضای 24 هزار پرستار به رئیس جمهور ارسال کردیم و پس از آن نامه جداگانه ای نیز به شخص رئیس جمهور نوشتیم اما تا الان هیچ پاسخی به نامه های پرستاران داده نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha