دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶
کد خبر: 116770

بعضی از مردان بر این اعتقادند كه استفاده ا زكف ریش به تنهایی پوست صورت را مرطوب و نرم و آماده اصلاح می كند. در صورتی كه چنین نیست بلكه لازم است كه قبل از استفاده از كف ریش از مرطوب كننده ها ی پوست صورت یا حتی از آب ولرم استفاده نمایید.

توصیه های خواندنی درباره اصلاح صورت آقایان

سلامت نیوز: بعضی از مردان بر این اعتقادند كه استفاده ا زكف ریش به تنهایی پوست صورت را مرطوب و نرم و آماده اصلاح می كند. در صورتی كه چنین نیست بلكه لازم است كه قبل از استفاده از كف ریش از مرطوب كننده ها ی پوست صورت یا حتی از آب ولرم استفاده نمایید.

دکتر محمد علی نیلفروش زاده،فوق تخصص پوست ومو در یادداشتی در شفاآنلاین ،توصیه های مهمی درباره اصلاح موفق و بدون عارضه صورت درآقایان ارایه نموده که می خوانید.

1- آمادگی لازم را كسب كنید: داشتن آمادگی صحیح كلید موفقیت و پایان خوش اصلاح صورت است. به همین منظور قبل از هر كار صورت خود را مرطوب و نمناك كنید(حتی قبل از استفاده از صابون و یا كف ریش) .برای اینكه نتیجه بهتری بگیرید پارچه های نم دار و گرم را روی پوست صورت قرار دهید و به مقدار بسیار كم آب گرم به صورت خود بپاشید.

2- خطوط رویش مو را دنبال كنید: یعنی در زمان اصلاح كردن دستگاه ریش تراش را در جهت رویش موی صورت كه اغلب در جهت پایین است بكشید. و برای زدودن موهای گردن دستگاه را در جهت بالا بگیرید.

3- در حمام اصلاح كنید: بهترین محل برای اصلاح صورت حمام است. به خاطر اینكه هوای گرم و مرطوب داخل حمام پوست صورت شما را نرم ومرطوب می نماید . به همین منظور اصلاح صورت بلافاصله بعد از استحمام و داخل حمام حس خوبی را برای پوست صورت شما به ارمغان می آورد.

4- صورت خود را از ته نتراشید: هر چه قدر در تراشیدن و اصلاح صورت حساسیت به خرج دهید و بخواهید موی صورت را از ته بتراشید درد و سوزش بیشتری را تجربه خواهید كرد.

5- از دستگاه های ریش ترا ش سه تیغه و یا دو تیغه استفاده نكیند: از نظر متخصصان پوست استفاده از دستگاه های ریش تراش دو تیغه و یا سه تیغه بیشتر از اینكه برای پوست صورت مفید باشد دردناك و آسیب رسان است. زیرا بعد از اینكه اولین تیغ سلولهای پوستی اطراف رستنگاه مو را می زداید تیغه دوم باعث خراش پوست و بریدن برآمادگی های پوست می گردد. لذا بهتر است كه از دستگاه های یك تیغه استفاده شود.

6- تنها كف ریش كفایت نمی كند: بعضی از مردان بر این اعتقادند كه استفاده ا زكف ریش به تنهایی پوست صورت را مرطوب و نرم و آماده اصلاح می كند. در صورتی كه چنین نیست بلكه لازم است كه قبل از استفاده از كف ریش از مرطوب كننده ها ی پوست صورت یا حتی از آب ولرم استفاده نمایید.

7- از تیغ تیز و یك با رمصرف استفاده كنید: تیغ های كند باعث خراش پوست می شود لذا بهتر است از تیغ ها تنها یك با راستفاده نمایید. بخصوص موهای زبر و خشن تیغ را بعد از یكبار مصرف كند خواهد كرد. لذا بهتر است بیش از یكبار از تیغ استفاده نكنید.

8- از دستگاه های ریش تراش برقی استفاده كنید: این دستگاه ها برخلاف مدل های دستی با دوتیغ یا بیشتر صورت را از ته نمی تراشد و آسیب كمتری به پوست می رساند و لذا بعد از استفاده سوزش و آسیب كمتری را تجربه خواهید كرد.

9- از افتر شیو با كیفیت استفاده كنید: الكل ماده تركیبی اصلی در افتر شیو های ارزان قیمت است. به همین خاطر بعد از پاشیدن آن روی صورت سوزش عذاب آوری را تجربه خواهید كرد. یك افتر شیو با كیفیت باید باعث طراوت پوست و پاك كردن آن از باكتری ها شود. و حتی پوست را بعد از تراشیدن التیام بخشد. لذا در هنگام خرید افترشیو ، بر روی برچسب خرید آن نگاه كنید تا از وجود تسكین دهنده های طبیعی مثل گیاه آلوئه ورا و غیره مطمئن شوید..متن کامل در ادامه مطلب.

10- از ضد آفتاب استفاده كنید: یكی دیگر از راه حل های خانگی حذف افترشیو و استفاده از ضد آفتاب است. این لوسیون مانع ابتلا به سرطان پوست می گردد و باعث می شود كه پوست جوانتر به نظر رسد.

11- از داروهای تسكین دهنده استفاده كنید: اگر بعد از اصلاح دچا ر سوزش پوست می شوید بهتر از لوسیون های غیر تجویزی هیدروكورتیزون به عنوان افترشیو استفاده كنید. این لوسیون پوست شما را سریع تر التیام می بخشد.

12- در فاصله زمانی كم اصلاح نكنید: بهتر است زمان اصلاح صورت خود را به آخر هفته موكول كنید در این فاصله زمانی ضمن رویش مجدد موهای صورت فرصتی برای التیام و بهبود التهاب پوست فراهم می شود و در زمان اصلاح بر تراشیدن مو از ته اصرار نورزید. زیرا سوزش و تحریك پوست مجددا عود خواهد كرد.

13- از داروهای قابض یا خون بند استفاده كنید: این دارو را در خانه و در دسترس خود قرار دهید كه در صورت بریدن پوست بلافاصله از آن استفاده كنید. این دارو به دو صورت قلمی و پودر وجود دارد. كه اگر در زمان استفاده مكررا آن را روی خراش قرار دهید از خونریزی جلوگیری می كند. زاج موجود در این دارو باعث قطع خون ریزی میشود. سپس صورت خود را شست و شو دهید.


لوازم کمکی اصلاح:

1- خمیر، ژل، کف (فوم) و صابون اصلاح

2- فرچه اصلاح

3- لوسیون های پس از اصلاح یا همان Aftershave: حاوی مواد ضد عفونی، معطر و مرطوب کننده است.

4- لویسونهای قبل از اصلاح Preshave: حاوی مرطوب کننده و روغن هستند.

5- مرطوب کننده ها


عوارض جانبی اصلاح صورت:

1- بریدگی ها ممکن است تا 15 دقیقه خونریزی آنها ادامه داشته باشد، بیشتر در استفاده از تیغ استفاده می شود.

2- خراشیدگی و ساییدگی

3- تحریک پوست صورت

4- سوزش خودتراش razor burn  قرمزی، التهاب، احساس سوزش و تحریک پذیری پس از اصلاح اطلاق می شود. علت آن فشار بیش از حد تیغ و ماشین ریش تراش بر روی پوست هنگام اصلاح است.

علت دیگر آن اصلاح با تیغ کند، اصلاح خشک، خیلی سریع تراشیدن موهای صورت، تراشیدن مکرر یک ناحیه از صورت هستند. در قسمت های از صورت و گردن که دارای پوست حساس تر و موهای زبرتر هستند، احتمال این عارضه بیشتر است. برای پیشگیری از آن قبل و پس از اصلاح از لوسیونهای مخصوص اصلاح استفاده کنید. برای درمان آن نیز از ژل Aloevera یا محلول رقیق سالیسیک اسید بزنید و روی پوست آزرده ادکلن یا الکل نزنید.

5- جوش های اصلاح (shaving Rash/Razar burnps): علت آن ingrain hair است (فرو رفتن سر موها درون پوست) و علایم آن برآمدگی قرمز، ملتهب، دردناک و گاهی چرکی است. موهای درون روییده اغلب در افرادی که موهای مجعد دارند، بروز می کند. علل آن از ته تراشیدن زیاد موها، تراشیدن موها خلاف جهت رویششان و کشیدن زیاد پوست صورت حین اصلاح است. پوست را حین اصلاح بیش از اندازه نکشید، چرا که احتمال رویش موهای درون روییده افزایش می یابد.

لوسیونهای حاوی Glycolic acid می تواند در موضع فولیکولیت ایجاد شده مفید باشد بطوریکه سلولهای مرده پوست را بر می دارد و سپس با خارج کردن مو می توان در بهبود آن موثر باشد.

معمولاً در کاربرد خود تراش (تراشیدن مرطوب» wet) امکان بریدگی و خونریزی بهتر است ولی در تراشیدن خشک (ماشین ریش ترای Dry) گفته شده که اثرات ویبراتور آن می تواند در پیشگیری از چروک صورت مفید باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محبوبه ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    15 2
    باسلام ,بهترین مارک لوسیون بعد از اصلاح اقایون چیه؟و بهترین موبر برای خانما چیه؟با تشکر.